NTG kommenterar förslag till den Norska Stadsbudgeten

Igår den 8 oktober lämnade den norska regeringen förslag till stadsbudget för 2019.

När det gäller momsfria gränsen på 350 kr blir det inga ändringar. Regeringen föreslår dock att den sockerskatten återgår till samma nivå som gällde 2017. Detta kommer endast gälla på choklad och godis men inte på dryck och läsk. På all dryck kommer den ökade sockerkostnaden fortsätta.

NTG bedömer att detta inte kommer medföra några konsekvenser då prisskillnaderna fortfarande kommer att vara mycket stora på den norska marknaden.

För ytterligare information kontakta Morten Hansson, VD, Net Trading Group NTG AB, +47 908 44 078, morten@maxgodis.se

Denna information är sådan information som Net Trading Group NTG AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 oktober 2018.

Net Trading Group NTG AB (publ) har etablerat en e-handelsplattform för försäljning av FMCG (Fast Moving Consumer Goods) såsom konfektyg, godis, läsk, snacks, vitaminer, hälsokost, djurgodis och andra närrelaterade produkter. NTG har startat upp ytterligare en verksamhet på Åland, Finland, där NTGs produkter är attraktiva. NTGs målsättning är att bli den primära e-handelsplattformen för FMCG till den nordiska marknaden. NTG är verksamt i Sverige, Norge och Finland under MaxGodis. Se och Maxikarkki.fi.