NTGs dotterbolag ingår avtal med MatSmart

Net Trading Group NTG AB:s dotterbolag på Åland, Net Trading Group Åland AB, har igår kväll måndagen den 20 maj 2019 ingått avtal med Matsmart in Scandinavia AB om köp av hela varulagret för försäljnng genom MatSmarts plattform i Finland. Avtalet innebär även att NTG Åland skall marknadsföra MatSmart till sina kunder, och får betalt av MatSmart för de kunder som konverteras från MaxiKarkki til MatSmart.

NTG bedömer att risken med fortsatt satsing på egen försäljning genom NTG Åland för den finska marknaden är för hög, och förlusten har hittills blivit för stor. NTG har därför beslutat att fasa ut verksamheten i Finland/Åland.

För NTG är det prioriterat att fortsatt satsa resurser på att vidareutveckla det NTG anser ger bäst lönsamhet, även på kort sikt.

tel: +47 908 44 078,
morten@maxgodis.se

Denna information är sådan information som Net Trading Group NTG AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 maj 2019.

Net Trading Group NTG AB (publ) har etablerat en e-handelsplattform för försäljning av FMCG (Fast Moving Consumer Goods) såsom konfektyg, godis, läsk, snacks, vitaminer, hälsokost, djurgodis och andra närrelaterade produkter. NTG har startat upp ytterligare en verksamhet på Åland, Finland, där NTGs produkter är attraktiva. NTGs målsättning är att bli den primära e-handelsplattformen för FMCG till den nordiska marknaden. NTG är verksamt i Sverige, Norge och Finland under MaxGodis.se och Maxikarkki.fi.