Delårsrapport januari - september 2003

NetOnNet AB (publ) 556520-4137 Delårsrapport januari - september 2003 Jämförelser i rapporten har, om inte annat angetts, skett med samma period 2002. NetOnNet ökade försäljningen med 53 % · Försäljningen för perioden uppgick till 328,1 (214,9) miljoner kronor, en ökning med 53 %. Sverige svarade för 215,3 (147,0) miljoner kronor, en ökning med 46 %, och Tyskland för 112,8 (67,9) miljoner kronor, en ökning med 66 %. · Resultat före skatt för perioden uppgick till -4,0 (-0,4) miljoner kronor, varav resultatet i Sverige uppgick till 5,8 (5,8) miljoner kronor och i Tyskland -9,8 (-6,2) miljoner kronor. · Resultat före skatt för tredje kvartalet uppgick till 0,5 (2,0) miljoner kronor. · Kassan per den 30 september uppgick till 51,8 (45,3) miljoner kronor. Kassaflödet uppgick till -2,7 (-10,8) miljoner kronor under perioden. · Varulagret uppgick till 66,4 (42,1) miljoner kronor. · Förbättrad bruttomarginal och stark tillväxt under fjärde kvartalet ger goda möjligheter till att vända periodens underskott till förbättrad vinst för helåret jämfört med 2002. NetOnNet (www.netonnet.se) är Europas första renodlade butik för hemelektronik på nätet. NetOnNet erbjuder TV, video, mobiltelefoner etc. från såväl ledande märken som Sony m.fl som egna märken som Centrum och Avant m fl.. Varorna levereras hem till privatpersoner och företag. Bolaget startade i mars 1999 och har sitt huvudkontor i handelsstaden Borås. Verksamhet bedrivs också i Tyskland sedan september 2000. NetOnNet-modellen För att utveckla verksamheten med fokus på rätt saker har NetOnNet utvecklat en egen modell som övergripande guideline: Fokus på kunderna - Fokus på sortiment och försäljning - Branschkunskap -Tänk annorlunda och större - Låga kostnader - Egen logistik - Stort fokus på styrning och uppföljning Borås den 23 oktober 2003 [REMOVED GRAPHICS] Anders Halvarsson Verkställande direktör Frågor angående denna delårsrapport besvaras av Anders Halvarsson, VD, tel. 033-488 499. Delårsrapporten finns också tillgänglig på www.netonnet.se Rapporten har ej granskats av bolagets revisorer. Kommande rapporter NetOnNet rapporterar försäljning månadsvis och resultat kvartalsvis. Försäljningsrapport oktober 5 november 2003 Försäljningsrapport november 4 december 2003 Försäljningsrapport december 13 januari 2004 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/23/20031023BIT00190/wkr0001.doc Hela rapporten http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/23/20031023BIT00190/wkr0002.pdf Hela rapporten