NetOnNet vinnare i Retailawards, kategori Årets e-handel

NetOnNet vinnare i Retailawards, kategori Årets e-handel Varje år delar Svensk Handel och TEMO ut detaljhandelns stora pris, Retail Awards, för att uppmuntra till nytänkande och kvalitet inom handeln. Under gårdagskvällen delades priserna ut på en stor gala i Stockholm, där NetOnNet var en av vinnarna. De vann med följande motivering: "Årets vinnare är ett unikt företag. Det föddes under Internetboomen inom kategorin e-handelsföretag, men har till skillnad från sina klasskamrater gått från klarhet till klarhet. Företaget är nu en väletablerad spelare i sin bransch där de har tagit en tydlig marknadsposition som det mest prisvärda alternativet. Dom traditionella konkurrenterna har all anledning att frukta denna uppstickare som numera finns tillgänglig både "on" och "off line". När man går in i den välorganiserade butiken blir man artigt och korrekt bemött. Utbudet är brett och personalen är kunnig och professionell. Företaget håller vad de lovar och går alltid att lita på. Årets vinnare har det mest genomarbetade konceptet som svensk e-handel idag kan uppvisa." "Vi är oerhört stolta och glada att få motta ett sådant här fint pris med denna mycket fina motivering. Samtidigt innebär detta ytterligare en bekräftelse på att vår affärsidé fungerar", säger NetOnNet:s VD Anders Halvarsson. Detta är tredje gången NetOnNet är vinnare i tävlingen Retailawards. År 2000 vann de kategorin Årets e-handel, år 2001 vann NetOnNet ett specialpris som Årets uppstickare. NetOnNet (www.netonnet.se) startade i mars 1999 och var då Europas första renodlade butik för hemelektronik på nätet. NetOnNet erbjuder DVD, TV, video, Data, mobiltelefoner etc. från ledande märken som Sony, Philips, Centrum m.fl. Varorna levereras hem till privatpersoner och företag. Bolaget har sitt huvudkontor i handelsstaden Borås. Verksamhet bedrivs också i Tyskland sedan september 2000. För mer information Frågor angående detta pressmeddelande besvaras av Anders Halvarsson, VD. Mobiltelefon: 0705-48 55 56, telefon: 033-488 499 Pressmeddelandet finns också tillgängligt på www.netonnet.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/14/20030214BIT00410/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/14/20030214BIT00410/wkr0002.pdf