Fortsatta framgångar för Netwise i Danmark - tecknar miljonorder med nordisk storbank Netwise meddelar idag att man tecknat avtal med en av Nordens ledande bankgrupper om installation av sitt telefonisystem Contact Management (CMG) 6.0. Avtalet innefattar cirka 17000 anknytningar samt ett tiotal receptionistplatser och är värt drygt 2 miljoner kronor. När bankgruppen, beslutade om en uppgradering av sina befintliga telefonistödsystem föll valet på Netwise CMG 6.0. Installationen, som görs på existerande infrastruktur från Nortel Networks, ger bankgruppen tillgång till en moderniserad telefoniplattform med stöd för ökad effektivitet i sin kundkommunikation. "Tidigare i år har vårt danska dotterbolag framför allt varit mycket framgångsrika på IP-sidan, det här avtalet visar att det dessutom finns en fortsatt potential även inom traditionella kontorsväxellösningar", säger Anders Wahlström, VD för Netwise. "Våra lösningar levererar ett mätbart värde till våra kunderna, oavsett om den bakomliggande infrastrukturen är PBX- eller IP-baserad". Installationen av Netwise CMG 6.0 skall vara slutförd inom bankgruppen i februari 2004. För ytterligare information, vänligen kontakta: Anders Wahlström, VD, Netwise AB Telefon: +46 8 633 75 18, Mobil: +46 730 552017, E-mail: anders.wahlstrom@netwise.se Om Netwise Netwise AB utvecklar och marknadsför produkter och programvara inom det växande området PAM (Presence and Availability Management) där Netwise är en av marknadens ledande leverantörer i Norden. Netwise produktkoncept Contact Management (CMG) underlättar den interna och externa kommunikationen på företag. Konceptet ger kunder ett kommunikationsstöd för att kunna ge snabb och korrekt service, samt erbjuder ett moduluppbyggt och växeloberoende system för framtidens telefoni. Netwise AB grundades 1992 och har i dag drygt 70 anställda. Företaget bedriver affärsverksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Företaget är noterat på Nya Marknaden på Stockholms fondbörs För ytterligare information: www.netwise.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/17/20031217BIT00210/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/17/20031217BIT00210/wkr0002.pdf