Med anledning av artikel i SvD den 15 November 2001

Med anledning av artikel i SvD den 15 November 2001 De uppgifter som förekommer i dagens SvD ger en grovt felaktig bild av Netwise finansiella ställning. - Netwise kassa per den 1 oktober uppgick till 32,4 MSEK och kassan per den 15 november är i samma storleksordning. Förutsättningarna för ett starkt fjärde kvartal är goda och orderingången är för närvarande stark. Kassatillgångarna är mer än tillräckliga och vi ser i nuläget inget behov av ytterligare kapitaltillskott under den närmsta 12-månaders perioden, säger Karl Hulteberg, VD för Netwise. För ytterligare information, kontakta: Karl Hulteberg, VD Netwise AB Tel: 08-446 58 18 [REMOVED GRAPHICS] Netwise utvecklar och marknadsför produkter och tjänster inom området datorstödd telefoni - CTI (Computer Telephony Integration). Företaget startade sin verksamhet 1992 och har idag ca 90 medarbetare med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Netwise Contact Management erbjuder ett flexibelt verktyg för att styra kontaktvägar och förbättra servicen hos stora och medelstora företag och organisationer. Netwise produktkoncept har blivit det självklara valet för över 800 företag och organisationer på den nordiska marknaden. Bland kunderna finns till exempel Handelsbanken, Skanska, ABB och Maersk Data. Netwise befinner sig i en expansion och lanserar nu konceptet internationellt. Netwise är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Bolaget förvärvade den 1 januari 2001 produkt- och tjänsteföretaget Ineo. www.netwise.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/15/20011115BIT00520/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/15/20011115BIT00520/bit0001.pdf