Netwise: Försäljningstillväxt 40% första kvartalet

Netwise: Försäljningstillväxt 40% första kvartalet Netwise försäljning för första kvartalet 2003 ökade med 40 % jämfört med motsvarande kvartal föregående år. Försäljningen uppgick till 25,3 MSEK (18,1). - Tillväxten har skett på alla våra produktområden och marknader, säger Netwise VD Anders Wahlström. Den fullständiga delårsrapporten publiceras den 24 april. För ytterligare information kontakta: Anders Wahlström, VD, 0730 -55 20 17, anders.wahlstrom@netwise.se Jan Benjaminson, CFO, 070 - 666 93 88, jan.benjaminson@netwise.se Allmänt om Netwise AB Netwise utvecklar och marknadsför produkter och tjänster inom området datorstödd telefoni - CTI (Computer Telephony Integration). Företaget startade sin verksamhet 1992 och har idag ca 65 medarbetare med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Netwise Contact Management erbjuder ett flexibelt verktyg för att styra kontaktvägar och förbättra servicen hos stora och medelstora företag och organisationer. Netwise produktkoncept har blivit det självklara valet för över 800 företag och organisationer på den nordiska marknaden. Bland kunderna finns till exempel Handelsbanken, Skanska, ABB och Maersk Data. Netwise befinner sig i en expansion och lanserar nu konceptet internationellt. Netwise är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Bolaget förvärvade den 1 januari 2001 produkt- och tjänsteföretaget Ineo. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/10/20030410BIT01030/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/10/20030410BIT01030/wkr0002.pdf