Netwise förvärvar konkurrent

Netwise förvärvar konkurrent Netwise AB (publ) har idag utnyttjat sin köpoption och förvärvat samtliga aktier i Eiknes Vakans AB. - Vi har under senaste året haft ett samarbete med Eiknes Vakans och känner företaget väl, säger VD Anders Wahlström. När möjligheten att förvärva bolaget kom kunde vi därför snabbt värdera erbjudandet. - Vi finner deras kundbas, med över 100 kunder inom offentlig sektor och större företag, intressant och utvecklingsbar. Vi avser att fortsätta att vårda och utveckla dessa kundrelationer genom god service och prisvärda erbjudanden med nya funktioner och lösningar. - Det händer nu mycket inom telefonimarknaden och Netwise avser att aktivt delta i den spännande teknikutveckling och snabba strukturomvandling som pågår, avslutar Anders Wahlström. Netwise övertar omgående verksamheten i Eiknes Vakans AB. För ytterligare information kontakta Anders Wahlström, VD, 0730 - 55 20 17, anders.wahlstrom@netwise.se Jan Benjaminson, CFO, 070 - 666 93 88, jan.benjaminson@netwise.se Allmänt om Netwise AB Netwise utvecklar och marknadsför produkter och tjänster inom området datorstödd telefoni - CTI (Computer Telephony Integration). Företaget startade sin verksamhet 1992 och har idag ca 70 medarbetare med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Netwise Contact Management erbjuder ett flexibelt verktyg för att styra kontaktvägar och förbättra servicen hos stora och medelstora företag och organisationer. Netwise produktkoncept har blivit det självklara valet för över 800 företag och organisationer på den nordiska marknaden. Bland kunderna finns till exempel Handelsbanken, Skanska, ABB och Maersk Data. Netwise befinner sig i en expansion och lanserar nu konceptet internationellt. Netwise är noterat på Stockholmsbörsens Nya Marknaden. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/22/20030522BIT00340/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/22/20030522BIT00340/wkr0002.pdf