Netwise förvärvar köpoption på konkurrent

Netwise förvärvar köpoption på konkurrent Netwise AB (publ) har idag förvärvat en köpoption på samtliga aktier i Eiknes Vakans AB. Eiknes Vakans marknadsför egna och Netwise hänvisningssystem och har installationer hos ca 130 företag och organisationer i Sverige. Flertalet av dessa är hos offentliga institutioner och privata företag. För ytterligare information kontakta Anders Wahlström, VD, 0730 - 55 20 17, anders.wahlstrom@netwise.se Jan Benjaminson, CFO, 070 - 666 93 88, jan.benjaminson@netwise.se Allmänt om Netwise AB Netwise utvecklar och marknadsför produkter och tjänster inom området datorstödd telefoni - CTI (Computer Telephony Integration). Företaget startade sin verksamhet 1992 och har idag ca 70 medarbetare med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Netwise Contact Management erbjuder ett flexibelt verktyg för att styra kontaktvägar och förbättra servicen hos stora och medelstora företag och organisationer. Netwise produktkoncept har blivit det självklara valet för över 800 företag och organisationer på den nordiska marknaden. Bland kunderna finns till exempel Handelsbanken, Skanska, ABB och Maersk Data. Netwise befinner sig i en expansion och lanserar nu konceptet internationellt. Netwise är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Bolaget förvärvade den 1 januari 2001 produkt- och tjänsteföretaget Ineo. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/12/20030512BIT00920/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/12/20030512BIT00920/wkr0002.pdf