Netwise lanserar PC-baserad telefonistarbetsplats för Alcatels företagsväxel

Netwise lanserar PC-baserad telefonistarbetsplats för Alcatels företagsväxel Det börsnoterade företaget Netwise utvecklar och marknadsför CTI-lösningar för effektiv och träffsäker kommunikation. Till Netwise produktkoncept Nice lanseras nu den PC-baserade telefonistarbetsplatsen för Alcatels växel 4059 MAC. Produkten lanseras under namnet MAC Nice med säljstart i Sverige, Norge och Danmark under vecka 43. - Samarbetet med Netwise är ett viktigt steg i Alcatel Telecoms strategi att expandera kraftigt på den svenska marknaden under år 2001, berättar Robert Malm, vVD Alcatel Sverige. Samarbetet ger nu svenska företag tillgång till en framtidssäker kommunikationslösning, komplett anpassad till svenska behov, fortsätter Robert Malm. Genom att föra ihop funktionerna för samtalshantering och informationssökning i en och samma miljö förenklas telefonistens arbete. MAC Nice säkerställer både tillgång till viktig information och snabbhet, en förutsättning för att på ett bra sätt hantera externa och interna kontakter. Snabbheten förstärks också av att arbetsmiljön förbättras med färre arbetsmoment och bättre ergonomi. Tillsammans med andra funktioner i Nicesystemet som Nice Webb och koppling till meddelande- och kalendersystem skapas ett dynamiskt flöde av viktig företagsinformation. - Vi har stora förväntningar på att vi tillsammans med Alcatel ska nå försäljningsframgångar i hela Norden. Vi har fått en mycket bra start på samarbetet med Alcatel, säger Karl Hulteberg, VD Netwise. För ytterligare information kontakta: Karl Hulteberg, VD Netwise Tel. 08-446 58 00 karl.hulteberg@netwise.se Robert Malm, vVD Alcatel Telecom Tel. 08-59 849 898 robert.malm@alcatel.se Alcatel utvecklar nästa generations kommunikationsnät och levererar kompletta tal- och datakommunikationslösningar till etablerade och nya operatörer, företag och konsumentmarknader världen över. Alcatel är verksamt i mer än 130 länder med 116.000 medarbetare och en försäljning på 23 miljarder euro 1999. För mer information, besök oss på www.alcatel.se. Netwise utvecklar och marknadsför produkter och tjänster inom området datorstödd telefoni - CTI. Företaget har idag ca 80 medarbetare och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Produktkonceptet Nice erbjuder ett flexibelt verktyg för att styra kontaktvägar och förbättra service hos stora och medelstora företag och organisationer. Sedan starten har Netwise visat på god lönsamhet och Nice har redan blivit det självklara valet för över 700 företag och organisationer på den nordiska marknaden. Bland kunderna finns till exempel Handelsbanken, Skanska, ABB och Huddinge sjukhus. Netwise befinner sig i en kraftfull expansion och lanserar nu konceptet internationellt. Från och med 28 september 2000 finns Netwise noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/17/20001017BIT00500/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/17/20001017BIT00500/bit0002.pdf