Netwise levererar ICAs nya telefonistödssystem

Netwise levererar ICAs nya telefonistödssystem Netwise har fått i uppdrag att leverera ICAs nya centrala telefonistödssystem. Lösningen innebär att ICA knyter samman sina kontor i Sverige i ett gemensamt telefonistödssystem - Netwise Contact Management. Netwise produkter kommer att användas av 7000 anställda och stödjer 15 växelsystem inom ICA-koncernen. Ordervärdet är ca 1,5 miljon kronor. Netwise nya samarbets- partner Datametrix kommer att ansvara för kommunikationslösningen. Med den nya produkten Netwise CMG 6.0 stärker ICA sin hantering av interna och externa samtal och effektiviserar samtalsstyrningen ytterligare. Med Netwise Contact Management kan alla medarbetare smidigt skicka meddelanden och hänvisa kunder till varandra med hjälp av snabb informationsinhämtning och målgruppsanpassade applikationer. Uppgraderingen innebär utökad funktionaliteten för både slutanvändare och systemansvariga. I lösningen ingår också en utökning och uppgradering av befintligt talsvarssystem och samtalsdirigering. - Vi har, efter att tittat på alternativa system, valt att använda Netwise produkter som en del i vår förnyelse av vår telekommunikation. Avgörande för vår del har varit att Netwise har visat att man kan kombinera mycket bra funktionalitet med ett genomarbetat användargränssnitt. Bidragande har även varit att vi har mycket positiva erfarenheter av Netwise som leverantör sedan tidigare, säger Örjan Ceder, chef för telefoni, ICA Ahold AB. ICA Ahold är Nordens största detaljhandelsgrupp med totalt 4 600 butiker, främst i Sverige och Norge men även i Danmark och de tre baltiska länderna. Gruppens varumärken ICA och RIMI tillhör de starkaste i Skandinavien. - Vi är mycket glada för förtroendet att leverera Netwise Contact Management till ICA. Det visar att vår nya produkt - CMG 6.0 - är en mycket stark produkt och befäster vår ställning som en ledande leverantör av CTI-system. Det är också en rolig start med vår nya samarbetspartner Datametrix, säger Ulf Blomkvist, marknadsdirektör på Netwise. För ytterligare information: Ulf Blomkvist, marketing manager, Netwise AB Marie Nyberg, marcom manager, Tel. 08-446 58 28 Netwise AB ulf.blomkvist@netwise.se Tel. 08-446 58 24 marie.nyberg@netwise.se [REMOVED GRAPHICS] Netwise utvecklar och marknadsför produkter och tjänster inom området datorstödd telefoni - CTI (Computer Telephony Integration). Företaget startade sin verksamhet 1992 och har idag ca 90 medarbetare med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Netwise Contact Management erbjuder ett flexibelt verktyg för att styra kontaktvägar och förbättra servicen hos stora och medelstora företag och organisationer. Netwise produktkoncept har blivit det självklara valet för över 800 företag och organisationer på den nordiska marknaden. Bland kunderna finns till exempel Handelsbanken, Skanska, ABB och Maersk Data. Netwise befinner sig i en expansion och lanserar nu konceptet internationellt. Netwise är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Bolaget förvärvade den 1 januari 2001 produkt- och tjänsteföretaget Ineo. För mer information www.netwise.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/11/20020611BIT00550/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/11/20020611BIT00550/wkr0002.pdf