Netwise tar order på Island

Netwise tar order på Island Netwise Contact Management levereras till världens största IP-telefonilösning inom sjukvårdsområdet Netwise har fått en order från Reykjaviks Sjukhus på sin nya produkt CMG 6.0 integrerat med en IP-telefonilösning från Cisco. Systemet blir en av Nordens största lösningar för IP-telefoni och omfattar 3000 anställda. Ordervärdet för Netwise är ca 1 MSEK. Lösningen innehåller ett brett urval av Netwise olika serviceverktyg och baseras på CMG 6.0 med den integrerade telefonist-applikationen NOW, som bland annat medför funktionalitet för avancerad köhantering och direkt tillgång till företagets dynamiska företagskatalog. I lösningen ingår också Netwise TMG-produkt för kontroll och styrning av resurser och samtalstrafik samt Netwise Office Webb, som ger alla medarbetare i organisationen tillgång till gemensam kontaktinformation. - Det är med intresse vi noterar en ökad efterfrågan för IP-baserade lösningar och nu även utanför Sveriges gränser. Det här visar tillsammans med liknande lösningar som Schlumberger Sema, Maersk Data m.fl. att Netwise är den ledande leverantören av produkter för snabb och effektiv samtalshantering också för IP-baserad telefoni, säger Karl Hultberg vd för Netwise. För ytterligare information: Karl Hulteberg, Marie Nyberg, VD Netwise Marcom manager Netwise AB Tel. 08-446 58 00 Tel:08-446 58 24 karl.hulteberg@netwise.se marie.nyberg@netwise.se Netwise utvecklar och marknadsför produkter och tjänster inom området datorstödd telefoni - CTI (Computer Telephony Integration). Företaget startade sin verksamhet 1992 och har idag ca 90 medarbetare med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Netwise Contact Management erbjuder ett flexibelt verktyg för att styra kontaktvägar och förbättra servicen hos stora och medelstora företag och organisationer. Netwise produktkoncept har blivit det självklara valet för över 800 företag och organisationer på den nordiska marknaden. Bland kunderna finns till exempel Handelsbanken, Skanska, ABB och Maersk Data. Netwise befinner sig i en expansion och lanserar nu konceptet internationellt. Netwise är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Bolaget förvärvade den 1 januari 2001 produkt- och tjänsteföretaget Ineo. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/26/20011126BIT00270/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/26/20011126BIT00270/bit0001.pdf