Netwise tecknar ett treårigt ramavtal med FMV

Netwise tecknar ett treårigt ramavtal med FMV Netwise och FMV (Försvarets Materielverk) har tecknat ett ramavtal om leverans av Nice Voice till myndigheter inom Försvarsdepartementet. Avtalet gäller försvarsenheter över hela Sverige och beräknas vara värt 15 MSEK. Uppdraget omfattar en utbyggnad av verksamhetsområdets befintliga Nicesystem med talsvarssystemet Nice Voice med funktioner för röstbrevlåda, webbmodul och Unified Messaging. Netwise har det totala funktionsansvaret och levererar också installation, support och utbildning. Huvuddelen av leveransen kommer att ske under 2001. - Nice Voice har fått ett mycket positivt mottagande på marknaden sedan lanseringen för ett halvår sedan. Vi är mycket glada över att FMV nu ger oss förtroendet att bygga ut sitt Nicesystem med Nice Voice och så kallad Unified Messaging funktionalitet, säger Karl Hulteberg, VD Netwise. För ytterligare information kontakta: Karl Hulteberg, VD Netwise Tel. 08-446 58 00 karl.hulteberg@netwise.se Netwise utvecklar och marknadsför produkter och tjänster inom området datorstödd telefoni - CTI. Företaget har idag ca 80 medarbetare och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Produktkonceptet Nice erbjuder ett flexibelt verktyg för att styra kontaktvägar och förbättra service hos stora och medelstora företag och organisationer. Sedan starten har Netwise visat på god lönsamhet och Nice har redan blivit det självklara valet för över 700 företag och organisationer på den nordiska marknaden. Bland kunderna finns till exempel Handelsbanken, Skanska, ABB och Huddinge sjukhus. Netwise befinner sig i en kraftfull expansion och lanserar nu konceptet internationellt. Från och med 28 september 2000 finns Netwise noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/04/20001004BIT00240/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/04/20001004BIT00240/bit0002.pdf