Ny VD i Netwise AB (publ)

Ny VD i Netwise AB (publ) Vid det konstituerande styrelsemötet torsdag kväll omvaldes Yngve Andersson till styrelsens ordförande i Netwise under ytterligare en mandatperiod. Styrelsen utsåg även Anders Wahlström till ny verkställande direktör och koncernchef. Anders, som är pol mag, är 57 år och boende i Stocksund. Sedan ett år tillbaka har han varit styrelseledamot i Netwise och har därmed en god inblick i verksamheten. Tidigare har Anders haft flera ledande befattningar i näringslivet, bl a VD för Postgirot, vVD i Folksam samt olika chefspositioner inom IBM Svenska AB och Digital Equipment AB. Han är sedan tidigare ordförande i AB Idesta och AB Mälarplast samt styrelseledamot i Swedegrain AB och Lundhs Metallfabrik AB. - Det är med stor glädje som jag meddelar att Anders Wahlström från och med idag övertar rollen som koncernchef i Netwise, säger styrelsens ordförande Yngve Andersson. - Anders har en bred marknadsorienterad kunskapsbas och representerar ett ledarskap som passar väl in i bolagets nuvarande situation och utveckling. För ytterligare information kontakta: Yngve Andersson, styrelseordförande, 070-5141270, yngve.andersson2@telia.com Anders Wahlström, VD, 0730-552017, anders.wahlstrom@netwise.se Allmänt om Netwise AB Netwise utvecklar och marknadsför produkter och tjänster inom området datorstödd telefoni - CTI (Computer Telephony Integration). Företaget startade sin verksamhet 1992 och har idag ca 70 medarbetare med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Netwise Contact Management erbjuder ett flexibelt verktyg för att styra kontaktvägar och förbättra servicen hos stora och medelstora företag och organisationer. Netwise produktkoncept har blivit det självklara valet för över 800 företag och organisationer på den nordiska marknaden. Bland kunderna finns till exempel Handelsbanken, Skanska, ABB och Maersk Data. Netwise befinner sig i en expansion och lanserar nu konceptet internationellt. Netwise är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Bolaget förvärvade den 1 januari 2001 produkt- och tjänsteföretaget Ineo. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/21/20030321BIT00120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/21/20030321BIT00120/wkr0002.pdf