Förlängning av anmälningstiden för accept av New Wave Group's offentliga erbj....

Förlängning av anmälningstid för accept av New Wave Group's offentliga erbjudande till aktieägarna i Texet Styrelsen för New Wave Group AB (publ) har beslutat att förlänga anmälningstiden fram till och med den 16 maj 2000 för accept av New Wave Group's offentliga erbjudande till aktieägarna i Texet AB (publ). De ytterligare aktieägare i Texet som vill acceptera New Wave Group's erbjudande skall således senast tisdagen den 16 maj 2000 lämna in korrekt ifylld anmälnings-sedel enligt fastställt formulär till nedanstående bank. Anmälningsblanketten skall senast den 16 maj 2000 vara Östgöta Enskilda Bank tillhanda: Östgöta Enskilda Bank Emissioner Box 7523 103 92 Stockholm Som tidigare meddelats har samtliga villkor för det offentliga erbjudandet uppfyllts och det föreligger inte några kvarstående villkor under resterande anmälningstid, som förlängts fram till och med den 16 maj 2000 enligt ovan. Hittills har aktieägare representerade 98,4 procent av det totala antalet aktier i Texet accepterat erbjudandet. New Wave Group avser att begära inlösen av de aktier som återstår efter anmälningstidens utgång och de kvarvarande aktieägarna i Texet bereds genom förlängningen av anmälningstiden möjlighet att undvika inlösensförfarandet. För ytterligare information kontakta; Torsten Jansson, VD, 0708-99 80 50, 033-22 58 55 eller Jörgen Bender, Finanschef, 0708-99 80 55, 033-22 58 54. Borås den 4 maj 2000 New Wave Group AB (publ) Styrelsen ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/04/20000504BIT00500/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/04/20000504BIT00500/bit0002.pdf