Sammanslagning av Texet AB och Matching Textil AB

Sammanslagning av Texet AB och Matching Textil AB New Wave Group AB har beslutat att fusionera två av sina dotterbolag inom affärsområde Profil, Matching Textil AB och Texet AB. Texet AB kommer därmed att distribuera James Harvest, Printer, MacOne samt Jingham, alla varumärken för distribution till profilmarknaden. MacOne och Jingham kommer också härigenom att få en mycket bra möjlighet för internationell expansion då Texets befintliga distribution sker till 17 länder. Exakt information om de ekonomiska effekterna kommer att lämnas i augusti/september. Kostnaderna beräknas minska med 5-7 Mkr per år p g a denna sammanslagning. Dessa kostnadsbesparingar förväntas få fullt genomslag efter 12 månader. Besparingarna är en del av de synergier som New Wave tidigare redovisat för i samband med förvärvet av Texet. För ytterligare information kontakta; Torsten Jansson VD Tel: 0708-99 80 50, 033-22 58 55 Jörgen Bender Finanschef Tel: 0708-99 80 55, 033-22 58 54. Borås den 31 maj 2000 New Wave Group AB (publ) Styrelsen ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/31/20000530BIT01060/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/31/20000530BIT01060/bit0002.pdf