Ännu en digital rekordmånad för News55

I november slog medie- och eventbolaget News55 återigen digitalt intäktsrekord. Intäkterna som är på ca 820 000 kr från den digitala verksamheten överträffar det tidigare rekordet från oktober i år.

News55 uppvisar fortsatt positiv försäljningsutveckling inom digitala produkter såsom sponsrade artiklar, elektronisk direktreklam och rabatterbjudanden till läsarna.

I november uppgår försäljningen till ca 820 000 kr, vilket är den bästa digitala intäktsmånaden någonsin - och en fördubbling jämfört med samma månad föregående år. Därmed slås det tidigare rekordet på ca 750 000 kr från oktober 2019.

- Jag är väldigt stolt och glad över att kunna konstatera att höstens fina försäljning håller i sig och att vi kan bjuda på ännu ett rekord för en enskild månad. Just nu visar marknaden en stor efterfrågan på det vi erbjuder, säger Fredrik Lundberg VD och grundare av News55.

Bolaget har tidigare rapporterat att man under en längre period arbetat hårt med att utveckla sin digitala produktportfölj och detta börjar ge resultat. News55 jobbar med flera försäljningspartners på den digitala sidan samt med egen försäljning. Trots att prispressen varit stor på kontaktkostnader har bolaget lyckats hitta en väg där man kan skapa både tillväxt och lönsamhet.

- Vi har tidigare berättat om hur vi har omstrukturerat bolaget och satsat på nya digitala produkter ihop med vår största säljpartner Cape Media. Nu börjar vi se effekten av det arbete vi och Cape Media, som även är delägare i News55, har lagt ner för att bygga ett lönsamt News55, fortsätter Fredrik Lundberg.

News55 arbetar just nu med slutförande av produkt- och intäktsstrategi för 2020 och värt att notera är att de senaste månadernas kraftigt ökade digitala intäkter är en tydlig trend och inte resultatet av ett fåtal stora affärer.

News55 AB är ett mediebolag med huvudsaklig inriktning på målgruppen 55+. Bolaget inledde sin verksamhet 2015 med att lansera nyhetssajten news55.se. Sedan 2016 är News55 en av Sveriges största mässarrangör för seniorer. I november 2017 lanserade News55 sajten E55.se som inriktar sig på nyheter och vägledning inom ekonomi, sparande och pension. Bolagets aktie är föremål för handel på Nordic MTF med Aqurat Fondkommission AB som mentor.

Detta pressmeddelande innehåller insiderinformation som News55 AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 december 2019 kl. 08:00 CET.