News55 förlänger teckningstiden i pågående spridningsemission

News55 har ansökt om listning vid NGM Nordic MTF och genomför inför den en spridningsemission. Emissionen som är fullt garanterad omfattar 320 000 aktier till kursen 25 kr och kommer att tillföra News55 8 miljoner kronor före emissionskostnader.

Emissionens huvudsyfte är att uppnå spridning i ägarkretsen och därigenom uppfylla det krav på ägarspridning som den tänkta marknadsplatsen har och intresset för bolaget har varit stort. Eftersom sista teckningsdagen var bestämd till idag, vilket är en klämdag mellan två helgdagar, så har styrelsen i News55 för att ge alla som så önskar möjlighet att ta del av erbjudandet om att delta i emissionen beslutat om att förlänga teckningstiden till och med torsdagen den 15 juni.

– Vi har haft väldigt stort intresse för vår emission med 10 000 sidvisningar på våra investerarsidor. Men vi har också fått flera reaktioner att teckningsperioden är svår eftersom två av veckorna under perioden innehåller både helgdagar och klämdagar. Därför förlänger vi nu teckningstiden med 10 dagar, säger Fredrik Lundberg, News55:s medgrundare och VD.

För mer information, kontakta:

VD & medgrundare

News55 är ett svenskt mediehus med seniorer 55+ som primär målgrupp. Bolaget inledde sin verksamhet 2015 med att lansera nyhetssajten news55.se som idag når nära en halv miljon besökare i månaden. Sedan 2016 är News55 Sveriges största eventarrangör för seniorer. Bolaget erbjuder även produkter inom reklamfilm, print och abonnemang. Läs mer på www.news55.se