News55 noteras på Nordic MTF

News55 har på kort tid utvecklats till en stark aktör på marknaden och har nu godkänts av Nordic Growth Market för notering på NGM Nordic MTF. Första preliminära dag för handel av aktier i News55 är 21 juli.

Bolagets grundare Artur Ringart och Fredrik Lundberg är glada över beskedet.

– Vår resa med News55 har varit spännande och lärorik. Det gör mig mycket stolt att vi efter två år är ett börsnoterat bolag men det här ställer också krav på oss att bli ännu bättre, något vi strävar efter hela tiden, säger bolagets grundare Artur Ringart.

News55 är en svensk nyhetssajt som vänder sig till läsare från 55 år. Sajten har sedan starten 2015 byggt upp en läsarskara på över 150 000 unika besökare i veckan. News55 har även kompletterat sitt digitala erbjudande med events där man anordnar mässor och andra evenemang för äldre runt om i hela landet med över 100 000 besökare om året. Bolaget har dessutom lanserat flera nya printprodukter med både mässtidningar och magasin som riktar sig till målgruppen.

– Det här var ett härligt besked att få och vi kommer att fortsätta vår tillväxtresa med flera spännande nyheter, nu närmast genom vår satsning Äldreforum i Almedalen, säger Fredrik Lundberg, medgrundare och vd på News55.

För mer information, kontakta:

VD & medgrundare