News55 och säljbolaget CAPE Media i strategiskt samarbete

News55 har valt säljbolaget CAPE Media som extern säljpartner för sina mässtidningar. Just regional printförsäljning är ett segment av mediamarknaden som CAPE Media de senaste åren haft stora försäljningsframgångar inom.

Under 2017 genomförde News55 27 seniorevent som besöktes av ca 100 000 erfarna besökare. I år fortsätter News55 att satsa på event för seniorer med ett 30-tal mässor och festivaler runt om i landet.

I anslutning till dessa event producerar News55 särskilda mässtidningar och har nu valt säljbolaget CAPE Media som extern säljpartner där man kommer att ansvara för mässtidningarnas annonsförsäljning. Säljavtalet som inleds den första februari innefattar de kommande tre åren och den första mässtidningen blir den som produceras för News55:s event i Eskilstuna 6-7 mars.

– Ett avtal med Sveriges bästa säljbolag för print i målgruppen är vad jag kallar en omstart för News55:s printprodukter. Det är roligt att se med vilken entusiasm och professionalism CAPE Media nu börjar sälja annonser i de 30-talet mässtidningar som vi planerar att ge ut under 2018, säger News55:s VD och medgrundare Fredrik Lundgren.

CAPE Media har gjort sig känt som en hårt arbetande säljorganisation med stor kunskap inom media, marknadsföring och försäljning. Bolaget erbjuder sina uppdragsgivare en komplett säljorganisation med effektiv säljledning, kvalitetssäkrade processer och fokus på affärsresultat.

– Vi är väldigt glada och stolta att News55 väljer oss som extern säljpartner för sina mässtidningar. News55 är ett ungt och spännande mediahus som på kort tid skapat sig en fin position inom sin nischade målgrupp. Vi har ett flertal säljuppdrag i vår portfölj med mycket snarlik målgrupp vilket borgar för ett framgångsrikt samarbete, säger Carl Rinman, CAPE Medias grundare och försäljningsdirektör.

– Förutom att återkommande leverera stark försäljningstillväxt för våra uppdragsgivare har vi även bevisat oss som en pålitlig partner gällande affärsutveckling och lansering av nya produkter. Vi ser fram emot att applicera vår framgångsrika arbetsmetodik även i samarbetet med News55, avslutar Carl Rinman.

News55 kommer att utföras av CAPE Medias kontor i Göteborg.

Carl Rinman

Försäljningsdirektör, CAPE Media AB

carl.rinman@capemedia.se

Tobias Björkman

VD, CAPE Media AB

tobias.bjorkman@capemedia.se

News55 AB är ett mediebolag med huvudsaklig inriktning på målgruppen 55+. Bolaget inledde sin verksamhet 2015 med att lansera nyhetssajten news55.se som idag når cirka en halv miljon besökare i månaden. Sedan 2016 är News55 Sveriges största mässarrangör för seniorer med över 100 000 besökare årligen. Bolaget erbjuder även produkter inom reklamfilm och print. I november 2017 lanserade News55 sajten E55.se som inriktar sig på nyheter och vägledning inom ekonomi, sparande och pension. Bolagets aktie är föremål för handel på Nordic MTF med Aqurat Fondkommission AB som mentor.

Detta pressmeddelande innehåller insiderinformation som News55 AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 januari 2018 kl. 13:25 CET.