News55 säkrar digitala intäkter för sajt och nyhetsbrev fram till 2022

News55 och Cape Media AB har ingått ett treårigt samarbetsavtal där Cape Media AB ansvarar för annonsförsäljningen på News55.se:s digitala annonsytor med betoning på nyhetsbrev, nativeförsäljning och EDR (Elektronisk direktmarknadsföring). Displayannonser är undantaget. Avtalet beräknas bidra till News55:s omsättning med ca 7,5 miljoner kr 2020.

Som tidigare har kommunicerats har orderingången från Cape Medias försäljning legat på ca 500 tkr i månaden under Q2. Mot bakgrund av den fina trenden i försäljningen har ett treårigt avtal upprättats.

- Det här avtalet säkrar våra intäkter från våra natives och nyhetsbrev. CAPE Media har lyckats skapa ett riktigt vinnarteam som säljer våra digitala erbjudanden och jag ser fram emot att se hur affären kommer att fortsätta utvecklas, säger Fredrik Lundberg News55:s VD och medgrundare.

Samarbetet mellan Cape Media och News55 inleddes i slutet av 2018 och nu går parterna in i ett långsiktigt samarbete.

- News55 har skapat en både trovärdig och effektfull plattform för att kommunicera med Sveriges alla 55+. Vi ser verkligen fram emot att få ta vara på den och utveckla en framgångsrik annonsaffär ihop de kommande åren. Det är vår uppgift att nu hjälpa alla Sveriges annonsörer att på ett effektivt sätt nå fram till den här köpstarka och livsglada målgruppen, säger Tobias Björkman CAPE Medias VD.

CAPE Media är en sälj– och affärsutvecklingspartner inom media som med en komplett organisation tillhandahåller säljledning, produktion, innovation och teknik för att skapa lönsamma affärsresultat för medieägare och annonsörer.

News55 AB är ett mediebolag med huvudsaklig inriktning på målgruppen 55+. Bolaget inledde sin verksamhet 2015 med att lansera nyhetssajten news55.se som idag når cirka en halv miljon besökare i månaden. Sedan 2016 är News55 en av Sveriges största mässarrangör för seniorer.
I november 2017 lanserade News55 sajten E55.se som inriktar sig på nyheter och vägledning inom ekonomi, sparande och pension. Bolagets aktie är föremål för handel på Nordic MTF med Aqurat Fondkommission AB som mentor.

Detta pressmeddelande innehåller insiderinformation som News55 AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 september 2019 kl. 09.15CET.