• News55/

News55 skickar dagligt informationsbrev till Sveriges seniorer om den pågående pandemin

Från och med måndag den 16 mars kommer redaktionen på News55 att skicka ut ett dagligt informationsbrev till de
drygt 150 000 seniorer som är mottagare av News55:s nyhetsbrev.

En stor del av News55s läsare är i riskgruppen i samband med det stora utbrottet av coronaviruset i Sverige och övriga världen. Många lever därför just nu under stor press och med anledning av detta ställer News55 om stora delar av sitt redaktionella arbete med syfte att sprida uppdaterad och vederhäftig information till de grupper i samhället som har störst behov av detta.

- När hela världen står inför denna otroligt svåra situationen är behovet av saklig och korrekt information större än någon gång under mina snart 25 år som journalist. Vi på News55 känner att vi har ett extra stort ansvar eftersom en betydande del av våra läsare är i riskgruppen och oron är stor, säger Fredrik Lundberg, chefredaktör och medgrundare på News55

Newss55s dagliga informationsbrev kommer att innehålla relevant och viktig information från myndigheter samt artiklar från etablerade nyhetsbyråer och tankar från experter med medicinsk expertis.

- När nätet vimlar av självutnämnda experter vill vi på News55 hjälpa till och bidra till att oroade seniorer ska få så korrekt information som möjligt. Att lyfta fram erfarenhet ligger i vårt DNA, säger Fredrik Lundberg.

News55 AB är ett mediebolag med huvudsaklig inriktning på målgruppen 55+. Bolaget inledde sin verksamhet 2015 med att lansera nyhetssajten news55.se. Sedan 2016 är News55 en av Sveriges största mässarrangör för seniorer. I november 2017 lanserade News55 sajten E55.se som inriktar sig på nyheter och vägledning inom ekonomi, sparande och pension. Bolagets aktie är föremål för handel på Nordic SME med Aqurat Fondkommission AB som mentor.