Nexus marknadsledare enligt IDC

Nexus är den ledande aktören inom IT-säkerhetstjänster i Sverige med 11 % marknadsandel, enligt en undersökning från IDC. Dubbelt så stor som närmaste aktör Telia. Efter följer IBM, Cap Gemini, TietoEnator med flera.

Nexus har under de senaste åren förädlat sin verksamhet och satsat på personalutveckling och på kundfrämjande åtgärder. Detta har gett resultat och företaget har nu gått om sina konkurrenter. – ”Vår vision, under snart tio år, har varit att bli den ledande partnern inom IT-säkerhet i Norden,” säger Mikael Jacobsson, VD på Nexus. Att vi nu är det i Sverige stärker oss i övertygelsen att vår satsning inom informationssäkerhet, att mixa hög kompetens inom traditionella konsulttjänster med spetskompetens kring säkerhet är helt rätt.” I samma rapport konstaterar IDC att den svenska marknaden för IT-säkerhetstjänster väntas öka med cirka 22 % årligen under perioden 2003 – 2008. En hög tillväxttakt, trots den allmänt långsamma utvecklingen på den svenska IT-marknaden. Nexus levererar lösningar, produkter och konsultbaserade tjänster där säkerhet är en avgörande faktor. Nexus har cirka 230 medarbetare och är noterat på Stockholmsbörsen. FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTA: Mikael Jacobsson Mobil: 0706 – 47 58 10 VD, Technology Nexus AB Telefon: 013 – 35 74 15