#18-72 Återupptagen handel med aktierna i IQS Energi Komfort AB under observation

Handeln med aktierna i IQS Energi Komfort AB (IQS) stoppades idag den 20 juli klockan 16:53. IQS offentliggjorde strax efteråt att bolaget ingått avtal om förvärv av Sustainable Energy Solutions Sweden AB (SENS), via ett förvärv där SENS värderas till 102 miljoner kronor. Betalning avses att ske genom nyemission av 102 280 077 aktier i IQS för 1,00 kr/styck, vilket innebär att SENS nuvarande ägare kommer att äga 90 % av det sammanslagna bolaget. Affären förutsätter beslut från en extra bolagsstämma i IQS Energi Komfort, till vilken kallelse kommer inom kort, där fullständiga villkor kommer att redovisas.

Enligt gällande regelverk placeras ett bolags aktier under observation om bolaget planerar eller har genomgått en väsentlig förändring av verksamheten. Mot denna bakgrund placeras aktierna i IQS under observation med omedelbar verkan. Detta gäller tills vidare.

Handel med aktierna i IQS kommer återupptas på måndag den 23 juli 2018 med sedvanligt öppningsförfarande.

Information om det berörda instrumentet:

Listningsnamn: IQS Energi Komfort
Kortnamn: IQS MTF
ISIN-nummer: SE0008347967
CFI-kod: ESVUFR
FISN-kod: IQSENERGIK/SH
Instrument-ID: 3BDR

Frågor rörande detta meddelande kan ställas till marknadsovervakningen@ngm.se
alternativt 08-566 390 55.