#19-62 Företrädesemission i MultiDocker Cargo Handling AB

På årsstämman i MultiDocker Cargo Handling AB (Publ) ("Bolaget") den 5 juni 2019 beslutades att genomföra en nyemission med företrädesrätt för befintliga aktieägare.

Sista dag för handel i Bolagets aktie inklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 11 juni 2019. Första dag för handel i Bolagets aktie exklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 12 juni 2019. Tilldelning av teckningsrätter sker enligt varje aktieägares registrerade innehav hos Euroclear per den 13 juni 2019 (”Avstämningsdagen”).

Aktieägare i Bolaget erhåller en (1) teckningsrätt för varje (1) innehavd aktie. Det krävs en (1) teckningsrätt för att teckna en (1) ny aktie. Teckningskursen är 0,12 kronor per aktie.

Teckning av aktier med stöd av teckningsrätter sker under tiden från och med 17 juni 2019 till den 1 juli 2019. Handel med teckningsrätter äger rum under perioden den 17 juni 2019 till och med den 27 juni 2019. Handel i betalda tecknade aktier äger rum från och med den 17 juni 2019 fram till dess att registrering skett hos Bolagsverket.

Om emissionen ger upphov till omräkningsfaktor kommer flerdagarsorder i Bolagets orderbok att raderas. Detta sker i så fall efter handelsdagens slut den 11 juni 2019.

Listningsnamn: MultiDocker Cargo Handling TR
Kortnamn: MULT TR