Köp bilen hyr batteriet – Nissan lanserar batterihyra

Nya Nissan LEAF har fler än 100 förändringar, en del större, andra mindre. Alla bidrar de till att göra den banbrytande originalmodellen ännu bättre. LEAF har bland annat längre räckvidd, större bagageutrymme, bättre komfort, större kupé och bjuder på fler valmöjligheter. Nu kan Nissan även erbjuda alla LEAF-kunder ett program för batterihyra.

Nya LEAF byggs i brittiska Sunderland - den europeiska modellen är mer anpassad efter förhållandena i Norden med högre trafiktempo och mer krävande vägar av skiftande standard. Fler återförsäljare, fler laddningsstationer, utbyggnaden av snabbladdningskorridorer mellan större städer gör det ännu lättare att äga en LEAF.

Nissan lanserar batterihyresprogram

Nissan LEAF kan nu beställas med ett batterihyresprogram (köp/hyr) parallellt med den traditionella köpmetoden (köp/köp). Att hyra batteriet till en Nissan LEAF är ett överkomligt, tryggt och flexibelt alternativ för elbilskunden.

Batteriprestandan garanteras under hela batterihyresavtalets löptid, och om batterikapaciteten sjunker under 9 streck på mätaren på instrumentpanelen efter en fulladdning, kommer batteriet att repareras eller bytas ut. Det ingår också full vägassistans och lånebil dygnet runt, året om under batterihyresavtalets hela löptid. Dessa fördelar förs över på nästa ägare, under bilens hela livstid, vilket ger ett högre andrahandsvärde.

Kunden kan välja den avtalstid och den årliga körsträcka som passar honom/henne bäst och även ändra detta, fram till 3 månader före avtalstidens utgång, utan extra kostand.

-  Möjligheten att hyra batteriet är lösningen till de vanligaste tvivlen som potentiella kunder har när det gäller elbilar. Vi förväntar oss att få se en hög andel av privatkunder som väljer att hyra sitt batteri. Samtidigt förstår vi att vissa kunder fortfarande vill köpa bilen på ett traditionell sätt, och vi menar att det är viktigt att kunna erbjuda båda köpalternativen, säger Alexandra Österplan informationschef Nissan Nordic Sverige.

Pris
Nissan LEAF börjar från 245 590 kr och är berättigad till 40 000 kr i statlig Supermiljöbilspremie priset blir då från 205 590 kr. Kostnad för batterihyra tillkommer från 829 kr/mån. Samtliga summor är inkl. moms.

För mer information, vänligen kontakta:

Alexandra Österplan, kommunikationschef Nissan Nordic Sverige, Mobil.070 693 47 51, aosterplan@nissan-europe.com

Taina Erkkilä, Communications Director, Nissan Nordic Europe Ltd., 358 (0)10 770 5311, terkkila@nissan-europe.com

www.newsroom.nissan-europe.com/se

OM NISSAN EUROPE

Bland alla utomeuropeiska tillverkare hör Nissan till de som har den mest omfattande närvaron på den europeiska marknaden. Företaget har fler än 16 000 anställda i sin europeiska verksamhet inom konstruktion, forskning och utveckling, tillverkning, logistik, försäljning och marknadsföring. Vid Nissans anläggningar i Storbritannien, Spanien och Ryssland tillverkades förra året fler än 695 000 bilar, som t.ex. mini-MPVs, prisbelönta crossovers, SUV:ar och transportfordon. I dag erbjuder Nissan 24 innovativa produkter på den europeiska marknaden och ligger i topp för att bli det mest sålda asiatiska bilmärket i Europa

Nissan Nordic Europe Ltd. är Nissan import- och marknadsföringsföretag i Finland Sverige, Norge, Danmark och de Baltiska länderna. Företaget sysselsätter 165 anställda. Huvudkontoret ligger i Esbo, Finland. www.newsroom.nissan-europe.com/se

Taggar: