Extra bolagsstämma i Nobel Biocare den 11 december 2000

Extra bolagsstämma i Nobel Biocare den 11 december 2000 Styrelsen har idag beslutat att kalla till Extra bolagsstämma i Nobel Biocare den 11 december 2000 för att behandla förslag till vissa ändringar i styrelsens sammansättning. Fullständigt förslag publiceras i kallelsen som kommer att införas i Göteborgs-Posten, Svenska Dagbladet och Post & Inrikes Tidningar. Göteborg 2000-10-25 NOBEL BIOCARE AB Styrelsen Nobel Biocare är ett innovativt, medicintekniskt företag som har sin kärnverksamhet inom tandimplantat och tandprotetik. Företagets båda ® världsledande produktsystem för tandimplantat, Brånemark System och Steri-Oss, har, en global marknadsandel på ca 40 procent. ® Bolagets andra produktlinje Procera är en unik, IT-baserad produktions- och affärsprocess för framställning av individuellt utformad tandprotetik. Systemet har med stor framgång lanserats i 22 länder. En ny fabrik har nyligen etablerats i USA. Nobel Biocare har ca 1.190 anställda och omsättningen 1999 uppgick till 1.738 MSEK. Huvudkontoret finns i Göteborg och tillverkning i Sverige och USA. Nobel Biocare har egna försäljningsbolag i 25 länder. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/25/20001025BIT00910/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/25/20001025BIT00910/bit0002.pdf