Magdalena Kock utsedd till vice VD i Nobel Biocare

Magdalena Kock utsedd till vice VD i Nobel Biocare Nobel Biocares styrelse har utsett Magdalena Kock till andra vice VD i Nobel Biocare AB. Magdalena Kock är chef för Human Resources och har ingått i företagets ledningsgrupp sedan hon anställdes 1996. Magdalena Kock har lång erfarenhet av chefsförsörjning, organisationsutveckling och personalfrågor från bl.a Esab AB. Göteborg 2000-10-26 NOBEL BIOCARE AB Styrelsen Nobel Biocare är ett innovativt, medicintekniskt företag som har sin kärnverksamhet inom tandimplantat och tandprotetik. Företagets båda ® världsledande produktsystem för tandimplantat, Brånemark System och Steri-Oss, har, en global marknadsandel på ca 40 procent. ® Bolagets andra produktlinje Procera är en unik, IT-baserad produktions- och affärsprocess för framställning av individuellt utformad tandprotetik. Systemet har med stor framgång lanserats i 22 länder. En ny fabrik har nyligen etablerats i USA. Nobel Biocare har ca 1.190 anställda och omsättningen 1999 uppgick till 1.738 MSEK. Huvudkontoret finns i Göteborg och tillverkning i Sverige och USA. Nobel Biocare har egna försäljningsbolag i 25 länder. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/26/20001026BIT01050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/26/20001026BIT01050/bit0002.pdf