2 500 ungdomar inbjudna till stort musikevent på Globen ikväll

2 500 ungdomar inbjudna till stort musikevent på Globen ikväll Ikväll gästar artisterna Emmi, DJ Sleepy och soulduon Fre Globen Annexet. Ett par tusen ungdomar förväntas besöka The Session på Globen under kvällen - ett musik- och ungdomsevent som genomförs i Sverige, Norge och Danmark denna vecka. Från klockan 18.30 ikväll och under fyra timmar framåt intas scenen på Globen Annexet av några av de nya heta namnen på musikscenen, MTV awards- nominerade Emmi, hip hop-artisten DJ Sleepy och svenska soulduon Fre. Allt ramas in av en scenshow med street dansgruppen Concreet och till sist en sprakande modevisning av det senaste inom street wear kläder. The Session är ett skandinaviskt event som genomförs i både Danmark, Norge och Sverige. Showen vänder sig främst till ungdomar mellan 16 och 25 år. Biljetterna har gått åt i en rasande fart då 2 500 ungdomar i Sverige kunnat anmäla sig via siten www.areyouinvited.com eller fått biljett av speciellt utvalda ambassadörer, studenter från olika gymnasieskolor med inriktning på musik, dans och underhållning. Ambassadörerna är utvalda av Nokia som är initiativtagare och arrangör till The Session. Ungdomseventet genomförs i samarbete med Boutique Sportif, radiostationen NRJ och skivbolaget EMI. Under kvällen har gästerna också möjlighet att testa Nokias nya spel och musiktelefon, Nokia 5510. - I Nokia 5510 har vi integrerat musik, spel och andra typer av underhållning, i en och samma produkt, det unga männsikor vill ha idag. Det är också grundidén till The Session, där unga kan lyssna till den senaste hitmusiken, dansa och ha kul tillsammans, säger Johan Eidhagen, skandinavisk marknadskommunikationschef, Nokia Mobile Phones Skandinavien. För ytterligare information, kontakta: Johan Eidhagen, skandinavisk marknadskommunikationschef, Nokia Mobile Phones Skandinavien Telefon: 08-41 00 83 14, mobil: 0709-93 83 14 eller e-post: johan.eidhagen@nokia.com Charlotte Waller, Prime Public Relations Telefon: 070-341 46 23 eller e-post: charlotte.waller@primepr.se Nokia är världsledande inom mobil kommunikation. Erfarenhet och innovationsförmåga, med fokus på användarvänlighet och säkerhetslösningar, har gjort Nokia till världens ledande leverantör av mobiltelefoner samt en av de ledande leverantörerna av mobila, fasta och IP-baserade nätverk. Genom att addera mobilitet till Internet skapar Nokia nya möjligheter för företag och förbättrar vardagen för privatpersoner. Nokia är listat på sex börser och är ett av de företag i världen som har den bredaste ägarbilden. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/22/20011122BIT00390/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/22/20011122BIT00390/bit0001.pdf