Nokia 8910i kombinerar stil och elegans med avancerad funktionalitet

Report this content

Nokia 8910i kombinerar stil och elegans med avancerad funktionalitet Stilfull design, färgskärm och de senaste tekniska finesserna Nokia presenterar i dag Nokia 8910i som liksom sin föregångare har en elegant, stilren design och kombinerar exklusiva material med det senaste i teknikväg. Telefonen har färgskärm, ett svart skal av titan och erbjuder multimediameddelanden* (MMS), Java, Bluetooth, HSCSD och GPRS. Nokia 8910i riktar sig mot en kvalitets- och stilmedveten målgrupp. Leveranserna av Nokia 8910i (EGSM 900/1800) beräknas starta under första kvartalet 2003 och telefonen kommer att säljas i Europa, Afrika och Asien. Genom intensiv produktutveckling har vi lyckats kombinera elegans och design med den senaste tekniken, säger Johan Eidhagen, marknadschef, Nokia Mobile Phones Skandinavien. Med Nokia 8910i kan vi erbjuda en telefon med avancerad teknik och färgskärm till våra mest stil- och kvalitetsmedvetna kunder. Telefonens titanskal ger Nokia 8910i ett lätt, men ändå kraftfullt yttre. Knappsatsen döljer sig under en telefonlucka som öppnar sig genom ett tryck på de diskreta knapparna på telefonens sidor. Nokia 8910i erbjuder bland annat stöd för MIDP Java 1.0 som gör det möjligt att ladda ner tilläggstjänster (som inte är större än 64kB). Bakgrundsbilder, ringsignaler och Javaspel kan laddas ner från Club Nokia. Nokia 8910i har dessutom Bluetooth som möjliggör trådlös överföring av data och ljud till andra telefoner eller apparater med stöd för Bluetooth. Nokia 8910i väger 112 gram, har en taltid på upp till 4 timmar och 30 minuter samt upp till 300 timmars standby-tid. Telefonen har ett mattsvart skal av titan. Om Nokia Nokia är världsledare inom mobil kommunikation. Erfarenhet och innovationsförmåga, med fokus på användarvänlighet och säkerhetslösningar, har gjort Nokia till världens ledande leverantör av mobiltelefoner samt en av de ledande leverantörerna av mobila, fasta och IP-baserade nätverk. Genom att addera mobilitet till Internet skapar Nokia nya möjligheter för företag och förbättrar vardagen för privatpersoner. Nokia är listat på sex börser och är ett av de företag i världen som har den bredaste ägarbilden. För mer information, vänligen kontakta: Johan Eidhagen, marknadschef, Nokia Mobile Phones Skandinavien Tel:+46 (0)8-41 00 83 14, mob. +46(0)709-93 83 14 E-post: johan.eidhagen@nokia.com Nilla Peterson, informationschef, Nokia Mobile Phones Skandinavien Tel. 08-41 00 83 20, mob. +46 (0)709-93 83 20 E-post: nilla.peterson@nokia.com Tomas Chatzopoulos, produktchef, Nokia Mobile Phones Skandinavien Tel. +46 (0)8-41 00 83 64, mob. +46 (0)709-93 83 64 E-post: tomas.chatzopoulos@nokia.com Bilder på Nokia 8910i finns att ladda ner på www.nokia.com/press * MMS-relaterade tjänster är beroende såväl av operatörernas nät som kompatibiliteten hos inblandade enheter samt befintligt stöd för innehållsformat. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/04/20021104BIT00690/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/04/20021104BIT00690/wkr0002.pdf