Nolato nominerar ny ledamot samt omval av sittande styrelse

Valberedningen i Nolato kommer inför årsstämman 2021 att nominera Tomas Blomquist som ny styrelseledamot. Tomas Blomquist, född 1970, har djup kunskap och bred erfarenhet från health care-området med fokus på diagnostik och medicinteknik, och har de senaste två decennierna haft ett antal ledande befattningar inom såväl globala som regionala bolag. Tomas är sedan 2019 vd och koncernchef för Biotage, som erbjuder lösningar för kunders arbetsflöden inom forskning och tillverkning av läkemedel samt analytisk testning och vatten- och miljöanalyser. Han har tidigare haft ledande positioner på Abbott, Roche, Johnson & Johnson samt Analyticon Biotechnologies.

Vidare kommer valberedningen att förslå omval av sittande styrelse som består av Fredrik Arp, Sven Boström-Svensson, Lovisa Hamrin, Åsa Hedin, Erik Lynge-Jorlén, Lars-Åke Rydh och Jenny Sjödahl, samt omval av Fredrik Arp som styrelsens ordförande.

Nolatos årsstämma 2021 kommer att hållas tisdagen den 4 maj.

--------------------------