Bolagsstämma i Nordea den 24 april 2003

Bolagsstämma i Nordea den 24 april 2003 Styrelsen för Nordea AB (publ) kallar idag till ordinarie bolagsstämma torsdagen den 24 april 2003 kl 14.00 svensk tid i Aula Magna, Stockholms universitet. Aktieägare kan även delta i bolagsstämman, via telekommunikation, kl 14.00 dansk tid i Bella Center i Köpenhamn och kl 15.00 finsk tid i Finlandiahuset i Helsingfors. Kallelsen till bolagsstämman publiceras i Dagens Nyheter, Post- och Inrikes Tidningar, Svenska Dagbladet, Berlingske Tidende, Jyllands- Posten, Statstidende, Helsingin Sanomat och Hufvudstadsbladet. Kallelsen finns dessutom tillgänglig på Nordeas hemsida www.nordea.com. För ytterligare information: Erik Evrén, Head of Group Media Relations, 08 614 8611 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/20/20030320BIT00040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/20/20030320BIT00040/wkr0002.pdf

Vi bygger starka och nära relationer genom vårt engagemang för våra kunder och samhället. När människor strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar vill vi finnas där för att erbjuda relevanta finansiella lösningar. Vi är den största banken i Norden och en av de tio största finanskoncernerna i Europa, mätt i börsvärde, med cirka 11 miljoner kunder. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Helsingfors, Nasdaq Köpenhamn och Nasdaq Stockholm. Läs mer om oss på nordea.com.