Nordea på turné i Sverige

Nordea på turné i Sverige · Måndagen den 26 november startar Nordea en landsomfattande road show "Nordic Ideas on Tour" · Syftet är att öka kännedomen om Nordea med anledning av namnbytet den 3 december · Två trailers startar samtidigt, en i söder (Malmö) och en i norr (Kiruna) · Under tre veckor ska 40 orter besökas. Kunder och övriga kommer att få tillfälle till demonstration av Nordeas senaste internettjänster och få råd om sin privatekonomi I samband med att Nordbanken byter namn till Nordea kommer banken att rulla igång en road show, som pågår mellan den 26 november och den 21 december. Starten sker i Malmö och i Kiruna. Under resan kommer 40 orter att besökas (se bifogad turnéplan). Trailern kommer att ställas upp på central plats på alla orter. Kunder och allmänhet är välkomna in för visning av de senaste e-tjänsterna och för privatekonomiska råd om sitt sparande. Syftet är att öka kännedomen om Nordea och de värderingar som banken står för. Kännedomen om varumärket är hög bland kunderna. I Sverige är det ca 85 procent av kunderna som känner till Nordea och 60 procent av allmänheten. Det kvantitativa målet med resan är att 95 procent av kunderna och 70 procent av allmänheten ska känna till namnet efteråt. Avslutningen sker i Kungsträdgården i Stockholm den 21 december. Det blir skridskoåkning och glögg och andra aktiviteter. Nordea utlyser i samband med resan också en tävling. Varje ort utser en konstskola eller motsvarande som har i uppdrag att skapa den mest innovativa julgranen, och ge en motivering varför denna speglar Nordeas värderingar på bästa sätt. Granarna står uppställda på respektive ort och transporteras sedan till avslutningen i Stockholm den 21 december. Första pris är 25 000 kr som går till den vinnande skolan. "Resan med Nordea är spännande och det vill vi nu ta tillfället i akt att berätta på ett lite okonventionellt sätt, och på ett sätt som är typiskt för Nordea. Vi har den nordiska stora bankens resurser och kompetens, men det är på det lokala planet vi hjälper kunderna med deras viktigaste affärer", säger Tomas Björklund, marknadschef, Nordbanken. Med resan genom Sverige vill Nordea få tillfälle att förklara de grundläggande värderingarna och strategin att nå nöjdare kunder. De officiella skyltavtäckningarna sker gemensamt i alla fyra nordiska länderna måndagen den 3 december. Mer information om Nordea-kampanjen och när trailern kommer till respektive ort finns även tillgänglig på websiten www.nb.se. Ytterligare frågor Tomas Björklund, marknadschef Nordbanken, 08-614 85 62 Ann-Leena Mikiver, informationschef Nordbanken, 08-614 90 07 Turnéplan Nordic Ideas on Tour - Nordeas resa genom Sverige Sydturnén Datum Ort Ortsgeneral 26 november Malmö Petter Berg 27 november Lund Eva Borg 28 november Helsingborg Christel Löfgren 29 november Karlshamn Karina Olsson 30 november Karlskrona Anna-Karin Tingström 3 december Kalmar Pierre Pettersson 4 december Växjö Cecilia Johansson 5 december Jönköping Conny Fransson 6 december Halmstad Nils-Gustav Wihed 7 december Borås Annika Mellberg 10 december Göteborg Filippa Backman 11 december Göteborg - 12 december Uddevalla Ingemar Karlén 13 december Trollhättan Jacob Wahlin 14 december Lidköping Kent Lönnerud/Thomas Karlberg 17 december Skövde Ingela Sandebrant 18 december Linköping Jan Armeryd 19 december Norrköping Göran Persson 20 december Södertälje Ann E Andersson 21 december Stockholm Johan Marcusson Nordturnen Ort Ortsgeneral Datum 26 november Kiruna Maritha Keskitalo 27 november Luleå Fredrik Lundberg 28 november Piteå Kristina Eriksson 29 november Skellefteå Åke Mattsson 30 november Umeå Birgitta Lindberg 3 december Örnsköldsvik Kent Häggström 4 december Östersund Mikael Bergström 5 december Härnösand Gunnar Bylund 6 december Sundsvall Emma Lindström 7 december Hudiksvall Helena Mohlin & K.Westerberg 10 december Gävle Toinie Rönnholm-Norman 11 december Falun Bengt Plahn 12 december Karlstad Gerd Strand 13 december Karlskoga Carina Lindberg 14 december Örebro Agneta Sartz 17 december Eskilstuna Stefan Slagbrand 18 december Västerås Eva-Lott Gunnarsson 19 december Uppsala Britt Inger Johansson & 20 december Norrtälje Margareta Persson 21 december Stockholm Urban Lundberg & Joakim Skans Johan Marcusson ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/23/20011123BIT00560/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/23/20011123BIT00560/bit0001.pdf

Vi bygger starka och nära relationer genom vårt engagemang för våra kunder och samhället. När människor strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar vill vi finnas där för att erbjuda relevanta finansiella lösningar. Vi är den största banken i Norden och en av de tio största finanskoncernerna i Europa, mätt i börsvärde, med cirka 11 miljoner kunder. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Helsingfors, Nasdaq Köpenhamn och Nasdaq Stockholm. Läs mer om oss på nordea.com.