Nordea sänker räntan på medlemslån

Nordea sänker räntan på medlemslån Nordea sänker räntan på medlemslån till 7,54 procent den 1 april, en sänkning med 0,25 procentenheter. Medlemslån är ett lån som erbjuds fackliga medlemmar i flertalet förbund anslutna till LO, Saco och TCO. Medlemslån i Nordea är avsett för köp av kapitalvaror, t ex kyl/frys, ljud/bild eller bil och båt. Under senare år har ca 225 000 fackliga medlemmar utnyttjat Nordea medlemslån. För ytterligare information: Sven Lindeberg, 08-614 77 91 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/01/20030401BIT00960/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/01/20030401BIT00960/wkr0002.pdf

Vi bygger starka och nära relationer genom vårt engagemang för våra kunder och samhället. När människor strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar vill vi finnas där för att erbjuda relevanta finansiella lösningar. Vi är den största banken i Norden och en av de tio största finanskoncernerna i Europa, mätt i börsvärde, med cirka 11 miljoner kunder. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Helsingfors, Nasdaq Köpenhamn och Nasdaq Stockholm. Läs mer om oss på nordea.com.