Nordea tar bort avgifter på Studentpaket

Nordea tar bort avgifter på Studentpaket Sommarlovet har börjat och sommarjobben tar vid. Därför passar Nordea på att ta bort avgiften för Studentpaketet. Det betyder att det blir helt gratis för studenter att sköta sina betalningar via Nordea. Från och med den 1 juli får högskole- och universitetsstuderande gratis tillgång till alla grundläggande banktjänster som behövs för att sköta sina betalningar. I Nordeas studentpaket ingår konto med bästa sparränta (3,75 %), internet och telefonbank med betalservice och bankkort. Även den internetbaserade värdepapperstjänsten, där man bland annat kan göra aktieaffärer, ingår för de kunder som önskar. Studenter har hittills betalat 20 kr i månaden eller 240 kr/år. "Bankkontakten är inte det första studenter tänker på, men vi ser att många ungdomar vill ta ett bättre grepp om sin egen ekonomi. De ska klara sig på studielån och extrajobb med låga löner, för att skapa sig en bra framtid. Vi vill bli en bättre bank för dem", säger Hans Jacobson, chef för Nordea Retail Sverige. Nordea har idag ca 30 000 studenter som studerar högskola och universitet, varav 21 000 idag är anslutna till Studentpaketet. Nyligen öppnade Nordea internettjänster för åldersgruppen 16-17 år för att ge denna grupp en möjlighet att lättare följa sin egen ekonomi. För ytterligare information Ann-Christin Nyström, privatmarknad, 08-614 81 15 Ann-Leena Mikiver, informationschef Retail Sverige, 08-614 90 07 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/12/20020612BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/12/20020612BIT00190/wkr0002.pdf

Vi bygger starka och nära relationer genom vårt engagemang för våra kunder och samhället. När människor strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar vill vi finnas där för att erbjuda relevanta finansiella lösningar. Vi är den största banken i Norden och en av de tio största finanskoncernerna i Europa, mätt i börsvärde, med cirka 11 miljoner kunder. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Helsingfors, Nasdaq Köpenhamn och Nasdaq Stockholm. Läs mer om oss på nordea.com.