Nordea utser chef för Group Support and Procurement

Nordea utser chef för Group Support and Procurement Gert Aage Nielsen, 48, har utsetts till chef för Group Support and Procurement i Nordea, och tillträder sin nya tjänst omedelbart. Den nya gemensamma support- och inköpsfunktionen är inrättad inom Group Staffs. Enheten ska samla allmänna supportfunktioner och inköp på koncernnivå - funktioner som primärt inte hör samman med affärsverksamheten - för att öka stordriftsfördelarna och effektiviteten. Gert Aage Nielsen har innehaft flera ledande tjänster inom Nordea, senast som Chief Financial Officer i Nordea Securities. Han är PhD i ekonomi från Köpenhamns Universitet. För ytterligare information: Peter Schütze, chef för Group Staffs, +45 33 33 42 00 Erik Evrén, chef för Group Media Relations, +46 8 614 86 11 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/21/20021021BIT00900/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/21/20021021BIT00900/wkr0002.pdf

Vi bygger starka och nära relationer genom vårt engagemang för våra kunder och samhället. När människor strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar vill vi finnas där för att erbjuda relevanta finansiella lösningar. Vi är den största banken i Norden och en av de tio största finanskoncernerna i Europa, mätt i börsvärde, med cirka 11 miljoner kunder. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Helsingfors, Nasdaq Köpenhamn och Nasdaq Stockholm. Läs mer om oss på nordea.com.