Ny chef för Nordea Investment Management

Ny chef för Nordea Investment Management Henrik Priergaard, 41, har idag utsetts till ny chef för Nordea Investment Management. Under de senaste två åren har Henrik Priergaard varit medlem i ledningsgruppen för Asset Management & Life. Nordea Investment Management är en affärsenhet inom Asset Management & Life och erbjuder kapitalförvaltning genom kontor i de fyra nordiska länderna samt i Frankfurt och New York. För ytterligare information: Christian Clausen, chef för Asset Management & Life, +45 33 33 15 00 Henrik Priergaard, chef för Nordea Investment Management, +45 33 33 15 84 Bjarne Rostbøll Christiansen, pressansvarig för Asset Management & Life, +45 33 33 10 79 Nordea är den ledande finanskoncernen i Norden och Östersjöregionen och bedriver verksamhet inom tre affärsområden: Retail Banking, Corporate and Institutional Banking och Asset Management & Life. Koncernen har över 10 miljoner kunder och 1 288 bankkontor. Nordeakoncernen hör till världens främsta Internetbanker med 3,3 miljoner e-kunder. Nordeaaktien är noterad på börserna i Stockholm, Helsingfors och Köpenhamn. www.nordea.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/06/20030206BIT00170/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/06/20030206BIT00170/wkr0002.pdf

Vi bygger starka och nära relationer genom vårt engagemang för våra kunder och samhället. När människor strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar vill vi finnas där för att erbjuda relevanta finansiella lösningar. Vi är den största banken i Norden och en av de tio största finanskoncernerna i Europa, mätt i börsvärde, med cirka 11 miljoner kunder. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Helsingfors, Nasdaq Köpenhamn och Nasdaq Stockholm. Läs mer om oss på nordea.com.