Ny chef för Nordea Investment Management i Sverige

Ny chef för Nordea Investment Management i Sverige Johan Sidenmark, 37, har utsetts till VD för Nordea Investment Management Sweden AB. Han ersätter Inga-Lill Carlberg som övergått till posten som chef för Private Banking Sverige. Innan han började arbeta för Investment Management år 2002 var Johan Sidenmark ansvarig för Watson Wyatts nordiska investmentkonsultföretag. Han har lång erfarenhet av placerings- och konsultverksamhet, bland annat från Mercer Investment Consulting i London och Stockholm. Nordea Investment Management är en affärsenhet inom Asset Management & Life och erbjuder kapitalförvaltning genom kontor i de fyra nordiska länderna samt i Frankfurt och New York. För ytterligare information: Henrik Priergaard, chef för Nordea Investment Management, +45 33 33 15 84 Johan Sidenmark, VD för Nordea Investment Management Sweden AB, +46 8 579 422 11 Erik Evrén, chef för Group Media Relations, +46 8 614 86 11 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/10/20030210BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/10/20030210BIT00180/wkr0002.pdf

Vi bygger starka och nära relationer genom vårt engagemang för våra kunder och samhället. När människor strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar vill vi finnas där för att erbjuda relevanta finansiella lösningar. Vi är den största banken i Norden och en av de tio största finanskoncernerna i Europa, mätt i börsvärde, med cirka 11 miljoner kunder. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Helsingfors, Nasdaq Köpenhamn och Nasdaq Stockholm. Läs mer om oss på nordea.com.