Presentation av Nordeas bokslutskommuniké

Presentation av Nordeas bokslutskommuniké Onsdagen den 19 februari presenterar Nordea bokslutet för 2002. Presskonferens Tid: 12.30 CET. Plats: Smålandsgatan 24, Stockholm. Lars G Nordström, Group CEO, och Arne Liljedahl, Group CFO, närvarar. Presskonferensen kan ses i realtid på www.nordea.com. Presentationsmaterialet kommer att vara tillgängligt på www.nordea.com. Analytikerkonferens Tid: 15.00 CET. Plats: Smålandsgatan 24, Stockholm. Lars G Nordström, Group CEO, Arne Liljedahl, Group CFO, och Carl-Johan Granvik, Group CRO, närvarar. Presentationsmaterialet kommer att vara tillgängligt på www.nordea.com. Internationell telefonkonferens för analytiker Tid: 17.00 CET. För att delta: ring +44 (0) 20 7162 0183 senast tio minuter innan (16.50 lokal tid). Lösenord är Nordea. Lars G Nordström, Group CEO, Arne Liljedahl, Group CFO, Carl-Johan Granvik, Group CRO, och Sigurd Carlsen, chef för Investor Relations, deltar. Upptagning: tillgänglig fram till den 26 februari via telefon +44 (0) 20 8288 4459, kod 691712. Analytikerkonferens i London den 21 februari Tid: 11:45 GMT. Konferensen inleds kl 12.00 GMT. Plats: The Great Eastern Hotel, Great Eastern Room, Liverpool Street, London EC2. Lars G Nordström, Group CEO, Arne Liljedahl, Group CFO, Carl-Johan Granvik, Group CRO, och Sigurd Carlsen, chef för Investor Relations, närvarar. Presentationen, inklusive frågesession, väntas pågå en timme och följs av lunchbuffé. För att delta: kontakta Carla van den Akker på fax +44 (0) 20 7888 6151, telefon +44 (20) 7888 8925 eller e-post carla.vandenakker@csfb.com För ytterligare information: Erik Evrén, chef för Group Media Relations, +46 8 614 8611 Sigurd Carlsen, chef för Investor Relations, + 46 8 614 7852 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/13/20030213BIT00500/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/13/20030213BIT00500/wkr0002.pdf

Vi bygger starka och nära relationer genom vårt engagemang för våra kunder och samhället. När människor strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar vill vi finnas där för att erbjuda relevanta finansiella lösningar. Vi är den största banken i Norden och en av de tio största finanskoncernerna i Europa, mätt i börsvärde, med cirka 11 miljoner kunder. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Helsingfors, Nasdaq Köpenhamn och Nasdaq Stockholm. Läs mer om oss på nordea.com.