Presentation av Nordeas delårsrapport 7 maj

Presentation av Nordeas delårsrapport 7 maj Nordea presenterar sin delårsrapport för första kvartalet onsdagen den 7 maj. Presskonferens Tid: 13.00 CET. Plats: Smålandsgatan 24, Stockholm. Lars G Nordström, koncernchef, och Arne Liljedahl, Group CFO, närvarar. Presskonferensen kan ses i realtid på www.nordea.com. Presentationsmaterialet kommer att vara tillgängligt på www.nordea.com. Analytikerkonferens Tid: 15.00 CET. Plats: Smålandsgatan 24, Stockholm. Lars G Nordström, koncernchef, Arne Liljedahl, Group CFO, och Carl-Johan Granvik, Group CRO, närvarar. Presentationsmaterialet kommer att vara tillgängligt på www.nordea.com. Internationell telefonkonferens för analytiker Tid: 17.00 CET. För att delta: ring +44 (0)20 7162 0195 senast tio minuter innan (16.50 CET). Lösenord är Nordea. Lars G Nordström, koncernchef, Arne Liljedahl, Group CFO, Carl-Johan Granvik, Group CRO, och Sigurd Carlsen, Group IRO, deltar. Upptagning: tillgänglig fram till 14 maj via telefon +44 (0)20 8288 4459, kod 279132 Analytikerkonferens i London 8 maj Tid: 11.45 GMT. Konferensen inleds kl 12.00 GMT. Plats: Haberdashers' Hall, 18 West Smithfield, London EC1 Arne Liljedahl, Group CFO, Carl-Johan Granvik, Group CRO, och Sigurd Carlsen, Group IRO, närvarar. Presentationen, inklusive frågesession, väntas pågå en timme och följs av lunchbuffé. För att delta: kontakta Carla van den Akker på fax +44 (0)20 7888 6151, telefon +44 (0)20 7888 8925 eller e-post carla.vandenakker@csfb.com För ytterligare information: Erik Evrén, informationschef Sverige, +46 8 614 8611 Sigurd Carlsen, Group IRO, + 46 8 614 7852 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/11/20030411BIT00140/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/11/20030411BIT00140/wkr0002.pdf

Vi bygger starka och nära relationer genom vårt engagemang för våra kunder och samhället. När människor strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar vill vi finnas där för att erbjuda relevanta finansiella lösningar. Vi är den största banken i Norden och en av de tio största finanskoncernerna i Europa, mätt i börsvärde, med cirka 11 miljoner kunder. Nordeaaktien är noterad på börserna Nasdaq Helsingfors, Nasdaq Köpenhamn och Nasdaq Stockholm. Läs mer om oss på nordea.com.