Utnämningar i Nordic Baltic Holding

Utnämningar i Nordic Baltic Holding Inom Corporate and Institutional Banking har Markets ledning och organisation fastställts. Markets personal på cirka 650 personer ansvarar för ränte- och valutaprodukter samt analysverksamhet. Peter Nyegaard har redan tidigare utnämnts till chef för Markets och Christer Serenhov har utnämnts till ställföreträdande chef med ansvar för Global Products. Övriga medlemmar av Markets ledningsgrupp är Mads Jakobsen, som ansvarar för Global Sales, Christian Hyldahl, som ansvarar för Debt Capital Markets and Derivatives, och Pirjo Jääskeläinen, som ansvarar för Financial Control. Förändring i Asset Managements ledning Inom Asset Management ansvarar Staffan Grefbäck för Long Term Savings & Life and Mutual Funds och Eira Palin-Lehtinen för Nordic Private Banking. Managing Director Allan Polack har beslutat att avgå från sin tjänst den 1 juli 2000 för att starta ny egen verksamhet inom e-handel. För närmare information kontakta: Jens Bekke, presskoordinatör, +45 33 33 39 68 Erik Evrén, presschef, +46 8 614 86 11 Lauri Peltola, presschef, +358 165 423 24 eller 050 324 1445 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/05/20000505BIT00820/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/05/20000505BIT00820/bit0002.pdf