NENT Group emitterar obligationslån om 1,5 miljard kronor

Nordic Entertainment Group AB (publ) (NENT Group) har emitterat icke säkerställda obligationslån om 1,5 miljarder kronor med löptider om 3 respektive 5 år till drygt 25 svenska och nordiska investerare. Emissionen, som var övertecknad, är NENT Groups första sedan bolaget noterades på Nasdaq Stockholm i slutet av mars.

Emissionen är gjord under NENT Groups nyligen upprättade MTN-program med ett rambelopp om 4 miljarder kronor och omfattar ett obligationslån om 800 miljoner kronor som löper med rörlig ränta om 3 månader STIBOR + 95 räntepunkter med förfallodatum den 23 maj 2022, samt ett obligationslån om 700 miljoner kronor som löper med rörlig ränta om 3 månader STIBOR + 140 räntepunkter med förfallodatum den 23 maj 2024. Emissionslikviden kommer att användas till refinansiering av utestående lån, samt allmänna verksamhetsändamål.

Swedbank, DNB och Nordea har varit NENT Groups finansiella rådgivare för emissionen.

Gabriel Catrina, Finanschef, NENT Group: “Det höga intresset för emissionen är ett kvitto på marknadens tillförsikt i NENT Groups verksamhet och de möjligheter vi har som Nordens ledande underhållningsbolag. Intresset för emissionen var stort bland flertalet framstående investerare och vi har nu en väl balanserad och flexibel låneportfölj som effektivt bidrar till att finansiera NENT Groups verksamhet.”