NENT Group och Play tecknar polskt distributionspartnerskap för Viaplay

• Viaplay inkluderas i nya PLAY NOW TV-abonnemang och blir tillgängligt för nuvarande abonnenter fram tills slutet av januari 2022
  • Plays miljontals abonnemangskunder kan välja att ha access till Viaplay för en gratis provperiod
  • Viaplays polska erbjudande täcker Viaplay Originals, internationella filmer och serier, barninnehåll och premium direktsänd sport

Nordic Entertainment Group (NENT Group) och Polens ledande mobiloperatör Play har ingått ett flerårigt distributionsavtal som gör NENT Groups streamingtjänst Viaplay brett tillgänglig för Plays miljontals abonnemangskunder. Viaplay erbjuder tittare i Polen en unik kombination Viaplay Originals, internationella filmer och serier, barninnehåll och premium direktsänd sport som Bundesliga fotboll, där Premier League och Formel 1 kommer att läggas till under de kommande åren.

Från och med idag får nya och förnyande abonnenter till PLAY NOW TV-tjänsten tillgång till Viaplay. Nuvarande PLAY NOW TV-kunder får gratis tillgång till Viaplay fram tills slutet av januari 2022, och kan sedan lägga till ett Viaplay-abonnemang i sina paket. Utöver det kan kunder som i dagsläget har ett mobil- eller mobilbredbandsabonnemang från Play välja att ha access till Viaplay för en gratis provperiod.

Totalt har Play idag cirka 15 miljoner mobilkontantkortskunder och mobilabonnemangskunder i Polen och 800 försäljningsställen i landet.

Kim Poder, Chief Commercial Officer, NENT Group: “Lanseringen av Viaplay i Polen har varit väldigt framgångsrik, med signifikant intresse både från tittare och partners. Vi ökar kontinuerligt vårt innehållserbjudande, inklusive premiären för det mycket populära programmet ‘Fort Boyard’ och UEFA Europa League-fotboll med Legia Warszawa denna månad, som gör tjänsten ännu mer attraktiv. Det är spännande att kunder hos Play, Polens ledande mobiloperatör, nu själva kan uppleva Viaplay.”

Mikkel Noesgaard, Chief Marketing Officer, Play: “På Play utvecklar vi konstant vårt erbjudande med kundernas behov i åtanke. Vi är stolta över att vara den första mobiloperatören i Polen att ge våra kunder access till Viaplay, den senaste videotjänsten på den polska marknaden, genom ett mycket attraktivt erbjudande. Tack vare samarbetet med Viaplay kan våra kunder njuta av access till underhållning hemma till bästa priset.”

Viaplay är tillgängligt i Polen genom tredjepartsavtal samt abonnemang som säljs direkt till kunder för priset PLN 34 per månad, och stöds av ett brett utbud av enheter och plattformar, inklusive Samsung, LG, Panasonic, Sony, Philips och TCL smart-TVs; iOS och Android smarttelefoner och surfplattor; Chromecast och Apple TV; PlayStation 4 och 5 och Xbox One; samt PC och Mac.

I Norden och Baltikum har NENT Group distributionspartnerskap med operatörer och tjänsteleverantörer som Allente, Boxer, Stofa, Waoo och YouSee (Danmark); Elisa (Estland); Allente, DNA, Elisa och Telia (Finland); Tet (Lettland); Allente, Altibox, Get, NextGenTel, RiksTV och Telenor (Norge); och A3, Allente, Bahnhof, Com Hem, Connext TV, Junet, Kalejdo, Mediateknik, Ownit, Sappa, Serverado, Telia och Universal Telecom (Sverige).

Nordic Entertainment Group AB (publ) (NENT Group)s streamingtjänst Viaplay finns i varje nordiskt land, i Estland, Lettland och Litauen, och i Polen. Viaplay lanseras i USA under 2021 och i Nederländerna under 2022, med lansering i ytterligare marknader till slutet av 2023. Vi driver streamingtjänster, TV-kanaler, radiostationer och produktionsbolag där vårt syfte är att förmedla berättelser, beröra människor och vidga perspektiv. Med huvudkontor i Stockholm och ett globalt perspektiv, är NENT Group noterat på Nasdaq Stockholm (‘NENT A’ och ‘NENT B’).

press@nentgroup.com (eller Nicholas Smith, Senior Communications Manager: +46 73 699 2695)
investors@nentgroup.com (eller Matthew Hooper, Chief Corporate Affairs Officer: +44 7768 440 414)

Ladda ner högupplösta bilder: Flickr

nentgroup.com / Facebook / Twitter / LinkedIn / Instagram