NENT Group visar boxningstitelmatchen mellan Joshua och Ruiz

• Viaplay är exklusiv nordisk hemvist för matchen om världsmästartiteln i tungviktsboxning den 7 december
  • IBF, WBA (Super), WBO och IBO mästarbältena står på spel i titelmatchen som direktsänds som pay-per-view event
  • Varje år visar NENT Group mer än 50 000 timmar direktsänd sport i världsklass

Nordic Entertainment Group (NENT Group), Nordens ledande streamingföretag, har exklusiv nordisk bevakning av titelmatchen i tungviktsboxning mellan Anthony Joshua och Andy Ruiz Jr. den 7 december. Fyra världsmästarbälten står på spel i det efterlängtade mötet som för första gången förenar boxarna sedan Ruiz sensationella seger över Joshua i New York i juni. Titelmatchen direktsänds som ett pay-per-view event på NENT Groups streamingtjänst Viaplay.

Andy ‘The Destroyer’ Ruiz (33-1; 22 KOs) chockade Madison Square Garden och sportvärlden när han den 1 juni via teknisk knockout stoppade den tidigare obesegrade tungviktsmästaren Anthony Joshua (22-1; 21 KOs) och därmed tog över IBF, WBA (Super), WBO och IBO mästarbältena. I ‘Clash on the Dunes’ den 7 december i Diriyah, Saudiarabien står återigen alla fyra bälten på spel i ett massivt returmöte som väntas locka stor publik världen över.

Matchen mellan Joshua och Ruiz direktsänds som ett pay-per-view event på Viaplay och kostar DKK 499 i Danmark, EUR 49,95 i Finland, NOK 499 i Norge och SEK 499 i Sverige.

Kim Mikkelsen, Sportchef, NENT Group: “Andy Ruiz har redan skapat historia i år genom att besegra Anthony Joshua för första gången i tidigare mästarens spektakulära karriär. Världens ögon kommer återigen vara riktade mot dessa två superstjärnor när de nu möts igen – och boxningsfans runt om i Norden kan göra sig redo för en alldeles speciell kväll på Viaplay. NENT Group har visat samtliga av Joshuas stora titelmatcher på Viaplay, som är den obestridda mästaren av unika sportupplevelser.”

NENT Group för miljontals fans närmare sporterna de älskar – varje skott, varje mål, varje touchdown, varje putt, varje slag, varje varv, varje gång. NENT Group visar varje år mer än 50 000 timmar direktsänd sport i världsklass på sina  streamingtjänster och TV-kanaler, inklusive ishockey från NHL och KHL, fotboll från UEFA Champions League, Premier League, Bundesliga och Ligue 1, Formel 1, IndyCar, amerikansk fotboll från NFL, boxning, UFC, tennis, basket, handboll och golf.

Nordic Entertainment Group AB (publ) (NENT Group) är Nordens ledande leverantör av underhållning. Vi underhåller miljontals människor varje dag genom våra streamingtjänster, TV-kanaler och radiostationer, och våra produktionsbolag skapar spännande innehåll för mediebolag över hela världen. Vi gör vardagen roligare genom att förmedla berättelser, beröra människor och vidga perspektiv – från direktsänd sport,  filmer och serier till musik och originalproduktioner. NENT Group, med huvudkontor i Stockholm, är noterat på Nasdaq Stockholm (‘NENT A’ och ‘NENT B’).

press@nentgroup.com (eller Nicholas Smith, Acting Head of Public Relations; +46 73 699 26 95)