NENT Group visar titelmatchen i boxning mellan Lomachenko och Campbell

• Viaplay är exklusiv nordisk hemvist för titelmatchen den 31 augusti
  • Lomachenko och Campbell gör upp om tre världsmästartitlar i lättvikt
  • Varje år visar NENT Group mer än 50 000 timmar direktsänd sport i världsklass

Nordic Entertainment Group (NENT Group), Nordens ledande streamingföretag, erbjuder exklusiv nordisk bevakning av boxningsmatchen mellan Vasyl Lomachenko och Luke Campbell den 31 augusti från O2 Arena i London, då tre världsmästartitlar i lättvikt står på spel. Titelfajten kommer att direktsändas som ett pay-per-view event på NENT Groups streamingtjänst Viaplay.

Han är allmänt erkänt som världens bästa aktiva boxare. Nu kan världsmästaren och dubbla olympiska guldmedaljören Vasyl Lomachenko (13-1, 10 КОs) kliva ett steg närmare målet att förena alla fyra världsmästarbälten i lättvikt när han möter OS-mästaren från 2012 Luke Campbell (20-2, 16 KOs). På spel står inte bara Lomachenkos WBA- och WBO-bälten, utan även det vakanta WBC-bältet, och vinnaren förväntas senare möta nuvarande innehavaren av IBF-bältet Richard Commey eller Teófimo López i en match om att bli den obestridda lättviktsmästaren.

Matchen mellan Lomachenko och Campbell direktsänds som ett pay-per-view event på Viaplay och kostar DKK 499 i Danmark, EUR 49,95 i Finland, NOK 499 i Norge och SEK 499 i Sverige.

Kim Mikkelsen, NENT Group Head of Sport: “Två southpaws, tre bälten – och bara ett ställe att streama matchen. Lomachenko är utan tvekan en av de finaste boxarna genom tiderna, och nu kan han ta ett steg närmare att stå med alla fyra lättviktsbälten medan den brittiska olympiska hjälten Campbell kommer att ge allt för att skrälla framför en passionerad hemmapublik. Nordiska boxningsfans kan se fram emot ytterligare en minnesvärd kväll på Viaplay, den obestridda mästaren när det kommer till direktsänd sport i världsklass.”

NENT Group för miljontals fans närmare sporterna de älskar – varje skott, varje mål, varje touchdown, varje putt, varje slag, varje varv, varje gång. NENT Group visar varje år mer än 50 000 timmar direktsänd sport i världsklass på sina streamingtjänster och TV-kanaler, inklusive ishockey från NHL och KHL, fotboll från UEFA Champions League, Premier League, Bundesliga och Ligue 1, Formel 1, IndyCar, amerikansk fotboll från NFL, boxning, UFC, tennis, basket, handboll och golf.

press@nentgroup.com (eller Nicholas Smith, Acting Head of Public Relations; +46 73 699 26 95)