Onoterat AB har av Nordic Growth Market NGM AB erhållit villkorat godkännande för notering på Nordic MTF

Onoterat AB är ett etablerat investerings- och rådgivningsbolag verksamt inom venture sektorerna entertainment & gaming, fintech och e-commerce/brands. Onoterat AB:s affärsidé att tillhandhålla oberoende företagsrådgivning och finansieringslösningar till svenska tillväxtbolag, samt aktivt förvalta bolagets egna kapital i aktieägarnas intresse. Bolaget har varit verksamt med nuvarande affärsidé sedan våren 2016.

Läs mer om Onoterat AB på www.onoterat.se. På bolagets hemsida kommer informationsmemorandum inför notering att hållas tillgängligt senast en dag före första handelsdag.

Styrelseordförande för Onoterat AB är Bertil Rydevik. Verkställande direktör är Lars-Erik Bratt.

”Onoterat AB:s roll som både investerare och rådgivare mot entreprenörsbolag i ett tidigt stadium inom entertainment & gaming, e-commerce och fintech, ger oss en unik position på den svenska riskkapitalmarknaden. En notering på NGM Nordic MTF ger oss möjligheten att utöka vår verksamhet, samtidigt som vi erbjuder aktieägare i Onoterat AB en enkel möjlighet att uppnå en strukturerad och transparent exponering mot dessa starkt växande sektorer”, säger Lars-Erik Bratt, VD för Onoterat AB.

Bolagets Mentor är G&W Fondkommission.

Noteringsbeslutet är villkorat av att Onoterat AB uppfyller de formella noteringskraven på att (i) ha säkrat rörelsekapital för en period om tolv (12) månader och (ii) ha uppnått gällande spridningskrav av aktierna före första handelsdag på Nordic MTF samt (iii) att ingen ny information framkommer som påverkar bolagets uppfyllelse av noteringskraven.

Första handelsdag är beräknad till den 15 oktober 2019. Onoterat AB kommer att handlas under kortnamnet ONTRAT.

Nordic MTF är NGM:s nordiska tillväxtmarknad, anpassad för att ge unga och växande bolag tillgång till kapitalmarknaden via en professionell handelsplattform och rådgivarstöd i form av anslutna Mentorer. Nordic MTF drivs i samma handelssystem som NGM:s övriga marknader och kan därmed nås av investerare via samtliga våra nordiska och internationella börsmedlemmar.

För ytterligare information kontakta:

Ulf Krumins, Noteringschef, Nordic Growth Market NGM AB, e-post: ulf.krumins@ngm.se

Roger Peleback, VD, Nordic Growth Market NGM AB, e-post: roger.peleback@ngm.se

Lars-Erik Bratt, VD, Onoterat AB, e-post: larserik.bratt@onoterat.se

Om NGM

Nordic Growth Market NGM AB (NGM) är en auktoriserad börs med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. NGM erbjuder idag handel i över 12 000 olika värdepapper som t.ex. aktier, obligationer, AIF:er och derivat. Börsen är ett helägt dotterbolag till Börse Stuttgart, Tysklands ledande börs för privata investerare. NGM:s unika erbjudande syftar till att hjälpa Nordiska SME-företag till bästa möjliga tillväxt. För mer information om NGM, besök www.ngm.se. Följ oss på LinkedIn och Twitter.

Nordic Growth Market NGM AB - SE-111 57 Stockholm  Mäster Samuelsgatan 42