Rapportering av transaktioner i Nordic Waterproofing Holding A/S aktier gjorda av ledande befattningshavare och deras närstående

Report this content

I enlighet med artikel 19 i EU:s marknadsmissbruksförordning meddelar Nordic Waterproofing Holding A/S härmed mottagande av information om följande transaktioner i företagets aktier som gjorts av ledande befattningshavare och deras närstående.

1 Upplysningar avseende ledande befattningshavare/närstående

a) Namn: Nudas Veritas AS

2. Anledning till inrapporteringen

a) Position/titel: Närstående till Petter Holth, Affärsenhetschef Norge

b) Initial inrapportering/ändringInitital inrapportering

3. Upplysningar om emittenten

a) Nordic Waterproofing Holding A/S

b) LEI 549300EJEXC4KOSUI651

4. Upplysningar om transaktionen/transaktionerna: upprepas för (i) varje typ av instrument; (ii) transaktionernas art; (iii) datum; samt (iv) var transaktionerna har genomförts

a) Beskrivning av det finansiella instrumentet, typ av instrument: Aktier, Identifikationskod: ISIN DK0060738409
b)
Transaktionens art: Försäljning/avyttring
c) Pris och volym:

Pris Volym
SEK 97,2366 per aktie 13 936 aktier

d) Aggregerade upplysningar: Total volym 13 936 aktier; Värde: 1 355 089 SEK; Genomsnittligt pris SEK 97,2366per aktie

e) Transaktionsdatum: 2019-12-16
f) Transaktionens plats: Nasdaq Stockholm, XSTO

För mer information, vänligen kontakta:
Jonas Olin, CFO och investerarrelationer
E-post: jonas.olin@nordicwaterproofing.com

Nordic Waterproofing en av de ledande aktörerna på tätskiktsmarknaden i Nordeuropa. Bolaget erbjuder högkvalitativa produkter och lösningar för taktätskikt i Sverige, Finland, Danmark, Norge, Belgien, Nederländerna, Polen, Storbritannien och Tyskland. Nordic Waterproofing tillhandahåller även installationstjänster genom helägda dotterbolag i Finland och genom delägda franchisebolag i Danmark. Nordic Waterproofing marknadsför sina produkter och lösningar under flera varumärken med mångårig historia, varav de flesta tillhör de mest etablerade och välkända varumärkena för tätskikt på sina respektive marknader, exempelvis Mataki, Trebolit, Phønix Tag Materialer, Kerabit, Nortett, SealEco, SPT-Painting, Distri Pond, Taasinge Elementer, RVT och Veg Tech. Nordic Waterproofing Holding A/S är noterat i Mid Cap-segmentet på Nasdaq Stockholm med kortnamn NWG.

Taggar: