WinTrade är det största realtidsprogrammet för aktiehandel

WinTrade är det största realtidsprogrammet för aktiehandel Nordnet WinTrade har mer än 5 000 användare och är därmed Sveriges och Nordens mest använda realtidsprogram för aktiehandel. WinTrade har mer än tre gånger så många användare som det näst största realtidsprogrammet. Det visar en rundringning, informationsinhämtning och marknadsbedömning som Nordnet har gjort under april och maj. [REMOVED GRAPHICS] Efterfrågan på automatiskt uppdaterad kursinformation, nyheter och handel i realtid ökar trots det negativa börsklimat som rått de senaste åren. Att allt fler privatpersoner har bredbands-uppkoppling mot Internet gör att man som aktiv aktiesparare inte behöver begränsas enbart till tjänsterna på hemsidan. Man kan nu använda realtidsprogram som WinTrade hemma eller på jobbet på sin vanliga dator. Med WinTrade får man då en riktig börsskärm precis som en aktiemäklare. "WinTrade är gjord på ett sådant sätt att den inte bara skall vara den optimala handlar- och informationsterminalen för en riktigt aktiv aktieplacerare. Den passar alla aktieintresserade genom att den är enkel att använda, det är lätt att hitta all information och det är lätt att lägga en order. Allt detta i kombination med att den i Sverige endast kostar 99 kr / mån plus kostnad för realtid är anledningen till att den är så populär. Vi skall erbjuda den bästa programvaran till ett så lågt pris att alla aktieintresserade skall kunna använda den", säger Jessica Gertun, marknadschef på Nordnet. WinTrade är utvecklad av Nordnet och erbjuds av Nordnet för kunder i Sverige, Norge, Danmark och Luxemburg. WinTrade finns i versioner på svenska, norska, danska och engelska. "Vår mångåriga erfarenhet och utvecklingskompetens inom realtidsprogramvaror medför att vi levererar en ledande och stabil produkt där vi kan hantera ett mycket stort antal användare, säger Juan Segura, IT- & utvecklingschef på Nordnet. Gå till www.nordnet.se/wintrade för mer information om WinTrade. För ytterligare information kontakta: Jessica Gertun, marknadschef, 08-506 330 30, 0709-697424, jessica.gertun@nordnet.se Juan Segura, IT- & utvecklingschef, 08-506 330 30, juan.segura@nordnet.se Klas Danielsson, vd, 08-506 330 30, klas.danielsson@nordnet.se Nordnet AB (publ) är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Dotterbolaget Nordnet Securities Bank AB är en Internetmäklare och medlem av Stockholmsbörsen, Oslobörsen och Köpenhamnsbörsen. Dotterbolaget Eurotrade Securities S.A. erbjuder en Internetmäklartjänst från Luxemburg. Dotterbolaget Nordnet Försäkringsmäklare AB förmedlar SAK- försäkringar. Besök gärna Nordnet Sverige www.nordnet.se , Nordnet Norge www.nordnet.no , Nordnet Danmark www.nordnet.dk och Eurotrade www.eurotrade.lu . ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/07/20030507BIT00450/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/07/20030507BIT00450/wkr0002.pdf

Nordnet är en digital bank för investeringar och sparande, som finns i hela Norden. Nordnet Bank AB, säte: Stockholm, org.nr 516406-0021www.nordnet.se