Flaggningsmeddelande

Flaggningsmeddelande Nordstjernan AB har idag genom förvärv av 100 000 aktier i Karolin Machine Tool AB ("KMT") ökat sitt innehav till 1 920 600 aktier, motsvarande 38,4% av kapital och röster i KMT. Med beaktande av köpoptioner som Nordstjernan har utfärdat uppgår Nordstjernans innehav till 1 730 600 aktier, motsvarande 34,6% av kapital och röster i KMT om köpoptionerna utnyttjas fullt ut. Nordstjernan AB Tomas Billing Verkställande direktör Frågor besvaras av Tomas Billing, telefon 08-788 50 00 eller 070-666 33 46. Nordstjernan är ett familjekontrollerat investeringsföretag, som genom aktivt ägande i nordiska företag skall skapa värdetillväxt. Investeringarna skall vara långsiktiga. Mer information om Nordstjernan finns på www.nordstjernan.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/30/20030430BIT00840/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/30/20030430BIT00840/wkr0002.pdf