Inbjudan till presskonferens

Pressmeddelande 2003-12-01 ITAB och NOTE i offensiv industriell affär O-listenoterade ITAB Industri AB säljer sitt elektronikbolag till snabbväxaren NOTE AB Välkommen till presskonferens, där företrädare för ITAB och NOTE lämnar ytterligare information om affären. Tid: Måndag den 1 december, klockan 11.00 Plats: Salénhuset, Norrlandsgatan 15, lokal Berättaren.

Affären i sammandrag - ITAB Industri AB säljer sitt dotterbolag ITAB Elektronik AB till NOTE AB. - Köpeskillingen utgörs av 15 000 nyemitterade NOTE-aktier. - Förändringen berör ca 60 anställda vid fabriker i Nyköping och Skänninge. - Affären innebär att ITAB fokuserar på affärsområdena butiksutrustning och plast. - Med förvärvet blir NOTE heltäckande på den svenska elektronikmarknaden. Medverkande: Sten Dybeck, Styrelseordförande NOTE AB Sune Lantz, VD ITAB Industri AB Erik Stenfors, VD NOTE AB Thord Johansson, huvudägare ITAB Industri AB Efter presskonferensen (ca 11.30) bjuder vi på lunchbuffé Välkommen!